Jaunie BMW sērijveida modeļi 2008.gadam

  • Raksta opcijas
  • Lasīt komentārus (26)
  • Drukāt
  • 2008 BMW M3 kabrioets

    Raimonds Zandovskis,
    24-01-2008

    „BMW” pārstāvji Latvijā izplatījuši oficiālo informāciju par 2008.gadā gaidāmajiem jaunajiem „BMW” sērijveida modeļiem un laiku, no kura tie būs pieejami. Tādejādi nākamgad gaidāms „BMW” 1.sērijas kabriolets, „BMW M3” sedans un kabriolets, „BMW X6”, „BMW 320xd” sedans un universālis, kā arī jaunās paaudzes 7.sērijas sedans.

    22.marts – „BMW” 1.sērijas kabriolets (E88 (rūpnīcas indekss))

    Kā pirmais no jaunajiem „BMW” modeļiem nākamgad tirdzniecībā nonāks 1.sērijas kabriolets. Tā oficiālā pirmizrāde notika janvārī Detroitas autoizstādē. Atšķirībā no lielākā brāļa – „BMW” 3.sērijas kabrioleta – mazākais modeļu gammā iegūs klasisku auduma pārsegu ar stiklotu aizmugurējo logu. Elektriskā jumta pārsega atvēršana un aizvēršana iespējama līdz 40 km/h lielam ātrumam, un šis process aizņem 22 sekundes.

    :

    ::
    :
    Dzinēju gammā būs pieejami pieci agregāti. Bāzes versija ir „BMW 118i” ar 143 zirgspēkiem. Pārējie benzīna dzinēji ir „BMW 120i” ar 170 zirgspēkiem, „BMW 125i” ar 218 zirgspēkiem un „BMW 135i” ar 306 zirgspēkiem. Sākotnēji pieejams tikai viens dīzelis – „BMW 120d” ar 177 zirgspēkus, vēlāk dīzeļdzinēju gammu papildinās arī „BMW 123d”.

    Marts – „BMW M3” sedans (E90)

    Jaunās paaudzes „BMW M3” tika prezentēts šāgada rudenī, tiesa, kupejas versijā. Nākamā gada martā tirdzniecībā nonāks sportiskā modeļa sedans. Pēdējo reizi sedana versijā „BMW M3” bija pieejams divas paaudzes iepriekš, jo iepriekšējais šī nosaukuma sportiskais modelis bija pieejams vien kā kupeja vai kabriolets.

    :
    ::
    :
    Jaunais „BMW M3” sedans pilnībā bāzēts uz kupejas. Līdz ar to zem motora pārsega būs četru litru V8 benzīna dzinējs, kas attīsta 420 zirgspēku jaudu un 420 Nm maksimālo griezes momentu. Tas sajūgts ar sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu. Sprints no vietas līdz simtam tiek veikts par 0,1 sekundēm lēnāk nekā kupejai, sasniedzot 4,9 sekundes. Maksimālais ātrums gan nemainīgs – ierobežots pie 250 km/h. Vidējais patēriņš būšot 12,4 litri uz 100 kilometriem.

    :
    ::
    :
    Atšķirībā no kupejas sedans nav aprīkots ar oglekļa šķiedras jumtu. Tomēr no kupejas pārņemta „Compound” bremžu sistēma un bloķējošs aizmugurējais reduktors. Standarta aprīkojumā iekļauti seši drošības spilveni, audio sistēma, bi-ksenona lukturi, elektriski regulējami sporta sēdekļi priekšā, kā arī „M” sērijai raksturīgi aksesuāri salonā.

    31.maijs – „BMW X6” (E71)

    „BMW X6” būs principiāli jauns modelis markas piedāvājumā, kā arī vienīgais savā tirgus segmentā. „BMW” to pozicionē kā sportisku apvidus kupeju (Sports Activity Coupe). Lai arī modelis tiks prezentēts janvārī notiekošajā Detroitas autoizstādē, tirdzniecībā tas nonāks 31.maijā.

    :
    ::
    :
    Kad automobilis nonāks tirdzniecībā, pircējiem būs izvēle starp diviem benzīna un dīzeļa dzinējiem. Jaunums dzinēju paletē būs 4,4-litru V8 benzīna dzinējs ar divām turbīnām, kas ļaus motoram attīstīt 400 zirgspēku jaudu un 600 Nm maksimālo griezes momentu. Ar šo dzinēju aprīkotā modifikācija iegūs „BMW X6 xDrive50i” nosaukumu un no vietas līdz 100 km/h spēs paātrināties 5,4 sekundēs, bet vidējais degvielas patēriņš būšot 12,5 litri uz 100 km.

    :
    ::
    :
    Otrs benzīna dzinējs ir jau pazīstamais trīslitru sešcilindru biturbo motors ar 300 zirgspēku jaudu. Dīzeļdzinēji arī ir jau pazīstami – trīslitru motors ar divām turbīnām un 282 zirgspēku jaudu, kā arī trīslitru sešcilindru turbopūtes 232 ZS agregāts.

    Vācijā „BMW X6” cena būs no 61’800 eiro.

    Maijs – „BMW M3” kabriolets (E93)

    Jaunās paaudzes „BMW M3” būs visai bagātīgs modifikāciju izvēlē, maijā tirdzniecībā nonāks tā kabrioleta versija. Līdzīgi kā iepriekšminētā sedana gadījumā, arī kabriolets iegūs tādus pašus tehniskos risinājumus kā jau pazīstamā kupejas modifikācija.

    :
    ::
    :
    Sportiskais kabriolets, tāpat kā standarta 3.sērijas atvērtā versija, iegūs cietā seguma saliekamo jumtu. Un kā jau „BMW M3” pienākas – arī sportiskāka veidola virsbūves aerodinamisko komplektu, četras dzinēja izplūdes izejas un lielākus riteņu diskus.

    Septembris – „BMW 320xd” sedans un universālis (E90 un E91)

    Nākamā gada rudenī tirdzniecībā parādīsies ne tikai jauna 3.sērijas modifikācija – „BMW 320xd” sedans un universālis „Touring” ar divlitru dīzeļdzinēju un pilnpiedziņu,– bet visi 3.sērijas sedani un universāli tiks atjaunināti (facelift – angļu val. termins).

    :
    ::
    :Spiegu attēls:
    :
    Pagaidām nav zināms, kādas tieši izmaiņas 3.sērija iegūs atjauninājuma ietvaros, tomēr internetā pieejami jaunākie spiegu attēli, kas uzņemti Vācijā rūpnīcas veikto izmēģinājumu laikā novembra beigās. Tiesa, tajos modelim vairākas detaļas noslēptas zem maskējošā ietērpa. Domājams, 3.sērijas sedans un universālis iegūs līdzīgu optiku kā šīs pašas sērijas kupejai, kā arī muskuļotākas virsbūves formas.

    :
    ::
    :Spiegu attēls:
    :
    Novembris – jaunās paaudzes „BMW” 7.sērija (F01)

    Interesanti, ka jaunās paaudzes „BMW” 7.sērijas reprezentatīvais sedans tirdzniecībā nonāks agrāk, nekā nozares speciālisti bija domājuši. Līdzšinējais 7.sērijas modelis 2001.gadā iedibināja jaunu markas dizaina stilu, par ko lielākoties saņēma kritiku kā no speciālistiem, tā potenciālajiem klientiem, par ko autoražotāja galvenais dizaineris Kriss Bengls formāli uz laiku ieguva amata pazeminājumu. Nav brīnums, ka 7.sērija salīdzinoši ātri, jau pēc aptuveni trim gadiem, ieguva atjaunināto versiju – veidolu, kādā tas pieejams arī šodien.

    Kopš atjaunināšanas arī paies aptuveni trīs gadi, kad iznāks modeļa jaunā paaudze – 2008.gada novembrī (līdzšinējā paaudze debitēja 2001.gada novembrī). Detalizētāka oficiālā informācija par gaidāmo 7.sērijas modeli vēl nav, tomēr „BMW” nenoliedz, ka dizaina ziņā jaunais reprezentatīvais sedans daļēji līdzināsies konceptuālajam „BMW CS”.

    :
    ::
    :„Schulte-Nextline” datorilustrācija:
    :
    Tiesa, medijos baumas par tā tehniskajiem risinājumiem virmo dažnedažādākās. Kā gaidāms, salons izmēros kļūs plašāks, jo automašīnu būs gan garāka, gan platāka, pie kam riteņa bāze proporcionāli pieaugs visvairāk. Salīdzinājumā ar interesanto priekšgājēju jaunā paaudze izskatīsies eleganta, vieglāka un smalkāka. Tomēr atrast optimālo dizainu ir grūti: trešajā svarīgākajā tirgū, Eiropā, klienti pieprasa sportisku dizainu. Otrajā svarīgākajā, Āzijā, tiek prasīts dominējošs un masīvs dizains, savukārt galvenajā tirgū, ASV, tiek prasīts abu iepriekšējo apvienojums.

    :
    ::
    :Spiegu attēls. Foto: jalopnik.com:
    :
    Tehniskā ziņā par automobili mēļo, ka tas kā opciju iegūs pilnpiedziņas sistēmu un hibrīda spēka agregātu. Iesākumā visi auto tiks aprīkoti ar sešpakāpju automātisko pārnesumkārbu, pēcāk tā iegūs astoņas pakāpes. Arī turpmāk klienti varēs izvēlēties starp parasto un pagarināto versiju.

    Starp citu, „BMW” markas cienītāji noteikti apakšvirsrakstā pamanīja, ka jaunā 7.sērijas modeļa rūpnīcas indekss būs F01. Jūs nepārskatījāties, „BMW” tiešām modeļu indeksēšanā pāries uz „F” burtu līdzšinējā „E” vietā, ko bija izmantojis visu savu līdzšinējo pastāvēšanas laiku.


    Tikai reģistrēti lietotāji drīkst pievienot komentārus


    Reģistrēties