BMWPower.lv tests: BMW 335i Coupe

  • Raksta opcijas
  • Lasīt komentārus (52)
  • Drukāt
  • Foto: AV

    Raimonds Zandovskis,
    14-11-2006

    „BMW” bija viens no pirmajiem, atsevišķos avotos norādīts, ka pat vispār pirmais autoražotājs, kurš sērijveida ražošanā ieviesa automobili ar benzīna turbomotoru. Tas bija vēl tālajā 1973.gadā ar „BMW 2002 Turbo”. Līdz šim pēdējais „BMW” ar benzīna turbomotoru („BMW 745iA”) no konveijera noripoja 1986.gadā. Pēc 20 gadu pauzes „BMW” šajā lauciņā atgriežas jau ar „BMW 335i” kupeju.

    Tomēr šī pauze nebija tukša, vismaz konkurentu lauciņā. Vieni savus sportiskos modeļus tirgū virzīja ar turbodzinējiem, otri – ar kompresormotoriem. Autobūves annāļu vadlīniju pārvaldnieki sapratīs, ka runa attiecīgi ir par „Audi” un „Mercedes-Benz”. Turklāt, ja paskatāmies tagad, tad tie atgriezušies vai pievērsušies atmosfēriskajiem dzinējiem savos sportiskajos modeļos. Bet „BMW”, tieši otrādi, pieķēries šim pamestajam benzīnu dzinēju tipam starp šo vācu autobūves trio, kaut arī ne gluži savos sportiskajos topmodeļos ar indeksu „M” to nosaukumā.

    :

    ::
    :
    Pirmais modelis, kurā mūsdienu „BMW” modeļu gammā debitē jaunizstrādātais turbopūtes benzīna motors, ir 3.sērijas kupeja, precīzāk, „BMW 335i Coupe” modifikācijā.

    „BMW” 3.sērijas kupeja, kas izstrādāta uz analoga sedana bāzes, tika prezentēta šāgada pavasarī Ženēvas autoizstādē. Atšķirībā no iepriekšējās paaudzes 3.sērijas, šoreiz kupeja no sedana atšķirsies ne tikai ar virsbūves tipu, bet arī nedaudz citādu dizaina izpildījumu, kas ieturēts 5.sērijas sedana un 6.sērijas kupejas stilā, tāpat tam, salīdzinot ar sedanu, ir nedaudz atšķirīgs interjers.

    :
    ::
    :
    Jaunais 3.sērijas sedans (E90 – rūpnīcas indekss), kas tirdzniecībā parādījās pērn, tika kritizēts sava dizaina dēļ no „BMW” entuziastu puses par pārlieku japāniskajiem vaibstiem. Neskatoties uz to, ka „BMW” solīja radikāli nemainīt 3.sērijas dizainu, jo tas ir peļņu visnesošākais modelis markas gammā un tāpēc ar tā pārvērtībām nevar tā riskēt.

    Piemēram, acumirklī no aizmugures nepateiksi, vai tas ir jaunās 3.sērijas sedans vai „Mitsubishi Carisma”, kam aizmugurējie lukturi ir analogas formas. Šo dizaina revolūciju „BMW” Krisa Bengla personā, autoražotāja tā laika galvenais dizaineris, aizsāka 2001.gadā ar jauno „BMW” 7.sērijas sedanu, kam ātrāk kā parasti tika veikta modernizācija. Tomēr „BMW” 3.sērijas kupeja dizaina ziņā padevusies gana harmoniska un eleganta. Iespējams, vienkārši esam jau pieraduši pie „BMW” jaunās dizaina koncepcijas.

    :
    ::
    :
    Savukārt zinātāji šo auto tik un tā nesajauks ar ko citu. Pirms fotosesijas iebraucot automazgātavā to noskalot no dienas laikā uzkrātajiem dubļiem, mazgātavas darboņi bija īpaši pacilāti. Kamēr viens testa 3.sērijas kupeju skaloja ar augstspiediena strūklu, otrs aizskrēja uz blakus esošo servisu pasaukt savus „korišus” – „smotri, smotri, beha, novaja kupe treshki” (atstāts bez neliterāriem iespraudumiem), cits eļļainā kostīmā, aizmugurē pamanījis modeļa plātnīti, atzīmē, ka „da eta 335i, prosto zverj”.

    „BMW 335i Coupe” ir pašreizējais 3.sērijas kupejas topmodelis, līdz šajā virsbūvē „BMW Motorsport” iemiesos jaunās paaudzes „BMW M3” ar V8 atmosfērisko dzinēju, kā jauda, gaidāms, pārsniegs 400 zirgspēku atzīmi. Un arī pēc jaunā „BMW M3” parādīšanās „BMW 335i” aizpildīs nišu starp sešcilindru atmosfērisko „BMW 330i” un ekstremālo „BMW M3”.

    :
    ::
    :
    Neskatoties uz to, ka parasti „BMW” savos modeļu nosaukumos pēdējie cipari liecina par dzinēja tilpumu, šajā gadījumā tā nav. Ja spriež pēc šīs sistēmas analoģijas, tad varētu šķist, ka šīs modifikācijas kupejai ir 3,5-litru dzinējs, kaut gan patiesībā – trīslitru. Līdzīgi bija arī ar „BMW 745i” pagājušā gadsimta 80.gados, kas patiesība bija aprīkots ar 3,2 līdz 3,4 litru (atkarībā no izlaiduma gada) turbomotoru. Šādu indeksāciju „BMW” savulaik pamatoja ar aprēķinu, cik liels atmosfēriskais dzinējs būtu nepieciešams, lai nodrošinātu analogu jaudu. Vecā 7.sērijas sedana turboversijas gadījumā tie būtu 4,5-litri un jaunizceptās turbo kupejas – 3,5-litri (ja pieņemam, ka nosaukuma indekss noteikts līdzīgi).

    :
    ::
    :
    Jaunizstrādātais trīslitru benzīna turbodzinējs, neskaitot turbopūti, aprīkots arī ar tiešo degvielas iesmidzināšanu, vārstu vadības sistēmu „Valvetronic” un „double-Vanos”. Rezultātā trīslitru dzinēja jauda sasniedz 306 zirgspēkus (atmosfēriskajā versijā – 272 ZS), bet tā maksimālais griezes moments – 400 Nm, kas ir salīdzināms ar četrlitru V8 motora raksturlielumiem.

    :
    ::
    :
    Jāatzīmē, ka jaunajam spēka agregātam izmantotas speciālas turbīnas ar zemu inerci, pateicoties kam „BMW” speciālistiem izdevies mazināt turbomotoriem raksturīgo „turbo bedri” – aizturi pirms turbīnu pilnas darbaspējas. Rezultātā šis dzinējs no tamlīdzīgajiem atšķiras ar unikālu griezes momenta līkni – maksimālie 400 Nm tiek sasniegti jau pie 1’500 apgr./min, un šāds rādītājs saglabājas līdz pat 5’800 apgr./min. Dzinēja maksimālie apgriezieni ierobežoti pie 7’000 apgr./min atzīmes.

    Tāpat jauno „BMW” dzinēju var uzslavēt par tā salīdzinoši mazo svaru – tas ir par 70 kilogramiem vieglāks kā analogas veiktspējas V8 agregāts. Vēl tam ir momentāna atsaucība uz akseleratora pedāļa nospiešanu, pateicoties tiešajai degvielas iesmidzināšanai.

    :
    ::
    :
    Jāatzīmē, ka Latvijā līdz šim tā iegājies, ka „BMW” 3.sērijas topversija (neņemot vērā „M3”) neatkarīgi no izlaiduma paaudzes sarunvalodā tiek dēvēta vienkārši par „huļiganku”. Pašreizējā 3.sērijas paaudzē topversija, kā reizi, ir „BMW 335i”, tāpēc jau dodoties pēc testa auto prātā dīda jautājums, vai arī šis modelis ar laiku, vismaz lietoto auto tirgū, iemantos „huļigankas” statusu.

    Visupirms huligāniskam auto pilnībā jāpakļaujas autovadītāja iegribām – jābūt precīzi vadāmam, stabilam un dinamiskam. Ja par dinamiku šaubu nerodas, jau pat aplūkojot ražotāja sniegtos raksturlielumus (5,5 sekundes līdz 100 km/h un elektroniski ierobežots 250 km/h maksimālais ātrums), tad par braukšanas īpašībām māca šaubas mūsdienu elektroniskās sistēmas, kas ir neatņemama nodeva aktīvajai drošībai.

    Standarta iestatījumos „BMW 335i” nevar „noraut” sānslīdēs vai panākt aizmugurējo riteņu izbuksēšanu. Tā kā „BMW” savus spēkratus pozicionē kā uz autovadītāju vērstu auto, tad šeit šīs važas ļauj atraisīt. Proti, priekšējā paneļa viduskonsolē nospiežot attiecīgu podziņu, atslēdzas stabilizācijas sistēma, bet paturot to ilgāk (nepilnas 10 sekundes), atslēdzama arī vilkmes kontroles sistēma... Aiziet! Tagad spēkrats ir pilnīgi tavā rīcībā un izpilda visas tavas komandas. Bet! Pat „atslēgtā” režīmā drošības sistēmas nesnauž, bet ar vienu aci seko tavām darbībām. Ja auto aiziet pārāk dziļā slīdē, drošības sistēmas atjauno (kaut daļēji) savu darbību, un sāk palīdzēt „savākt šmuci”.

    :
    ::
    :
    Braucot dzinējs pārsteidz ar savu elastību praktiski jebkurā apgriezienu diapazonā. Piemēram, jau pie 1’000 apgr./min tas nodrošina 320 Nm griezes momentu! Līdz ar to paātrinājuma kampiens jūtams jau bezmaz no brīvgaitas apgriezieniem. Turklāt to pavada sportiskā un dzelzīgā izplūdes sistēmas skaņa, kas nav uzmācīgā, bet arī ne apzināti noklusināta kā citos mūsdienīgos sportiskos modeļos. Salīdzinājumam – pašreizējais „BMW M3” (E46 – rūpnīcas kods) ar 3,2-litru atmosfērisko diznēju savu maksimālo griezes momentu 365 Nm sasniedz pie tikai 4’900 apgr./min, kamēr „BMW 335i” šādu vilkmi jau ir sasniedzis pie četrkārt (!) mazāka dzinēja apgriezienu skaita.

    :
    ::
    :
    Tomēr prieki mijas ar raizēm. Proti, konkrētais testa automobilis bija aprīkots ar 19-collu riteņu diskiem un zemprofila riepām. Komponējumā ar Latvijas ceļu (lasi – bezceļu) vispārējo stāvokli, braucot pa nelīdzenumiem, tu nevilšus caur zobiem raus gaisu, ne tādēļ, ka automobilis vadītājam rupji atreferē ceļa virsmu, bet tu jūti, kā automobilim tas sāp, kaut arī ne fiziski, jo lieliskā regulējuma balstiekārta to apslāpē, bet vēlāk liks sevi manīt. Piemēram, pa Ķīpsalas bruģi vispār tika slīdēts, sešpakāpju automātiskajai pārnesumu kārbai atrodoties „D” (braukšanas) pozīcijā un ar kāju nepieskaroties akseleratora pedālim.

    :
    ::
    :
    Kamēr tā brīvgaitā ripinies pa tukšo, bruģēto ieliņu, atliek laiks tuvāk iepazīties ar automobiļa salonu, jo citkārt iesēžoties „BMW 335i” kupejā, tevi interesē tikai braukšana. Interesanti, ka salīdzinot ar līdzšinējo 3.sēriju, piemēram, klimata kontroles vadība vairs nav tik digitalizēta, kur spaidi podziņu līdz iestati vēlamo temperatūru vai gaisa plūsmas intensitāti, bet gan ar grozāmām svirām, kas šo procesu padara intuitīvāku un ātrāku.

    :
    ::
    :
    Tāpat aizmugurējam sēdeklim pa vidu parādījusies konsole sīku lietiņu novietošanai – risinājums līdzīgs, kādu „Mercedes-Benz” savos modeļos izmanto jau gadu desmitiem. Līdz ar to aizmugurē vieta būs tikai diviem pasažieriem, kaut gan arī agrāk trijiem tur nebija ko darīt, kaut arī ražotājs šādu risinājumu bija paredzējis. Nodeva Ziemeļamerikai – masīvie un tagad ērtāki, salīdzinot ar priekšteci, glāžu turētāji, kā arī parādījušies drošības siksnu elektroniskie padevēji.

    Kad esi atbrīvojies no Ķīpsalas bruģētā bezceļa, esi jau tā nocieties, ka dodoties Jūrmalas šosejas virzienā posms pāri Vanšu tilta kompleksam līdz krustojumam ar Slokas ielu burtiski tiek pavadīts „stiepienā”. Apstājoties pie luksofora aizliedzošā signāla un gaidot zaļo gaismu, izdzirdi kāda turpat stāvoša auto uzmācīgu signāltauri. Pagrozot galvu, pamani, ka tādejādi blakus esošā „Audi A6” vadītājs, pusmūža vīrietis, mēģina pievērst tavu uzmanību. Kad nodibināts acu kontakts, viņš ar dusmīgu sejas izteiksmi groza rādītājpirkstu sev pie deniņiem. Neizpratnē pasmaidu, jo neko tādu neesmu viņam izdarījis, tik vien kā palidojis garām. Pamanījis manu smīnu, viņš iepriekšējo žestu nomaina uz dūri ar uz augšu izslietu vidējo pirkstu. Aizbraucot pie zaļās luksofora gaismas, nodomāju: „Bļin (pankūka – krievu val.), nu ir tā huļiganka!”

    :
    ::
    :


    Tikai reģistrēti lietotāji drīkst pievienot komentārus


    Reģistrēties