Sīko DUS savienība piedāvā vēl nebijušu pakalpojumu – mazcenas auto

  • Raksta opcijas
  • Lasīt komentārus (40)
  • Drukāt
  • 01-04-2006

    Vairāku sīko degvielas uzpildes staciju (DUS) īpašnieki izveidojuši tirgotāju savienību „Tankštelle”, kura cīņā par klientu sīvās konkurences apstākļos degvielas mazumtirdzniecības tirgū piedāvās vēl nebijušu pakalpojumu – mazcenas automobili.

    Šī pakalpojuma būtība ir gaužām vienkārša – klients, iemaksājot kādā no „Tankštellēs” savienības DUS vienu (!) latu, savā valdījumā iegūst kādu no akcijā piedāvātajiem mazcenas automobiļiem. Iegādājoties mazcenas automobili, klients apņemas turpmākos 24 mēnešus (divus gadus) degvielu tam uzpildīt vismaz 250 latu vērtībā katru mēnesi. Pēc šī termiņa beigām automobilis pāriet klienta īpašumā.

    Kā skaidro savienības „Tankštelle” priekšsēdētājs Jānis Liepiņš, tad lēmums par šāda pakalpojuma ieviešanu tika pieņemts sīvās konkurences dēļ degvielas mazumtirdzniecības tirgū. „Mēs, sīko DUS īpašnieki, esam bezspēcīgi pašreizējo tirgus līderu – „Statoil” un „Neste” – priekšā. Tiem ir daudz izdevīgāki degvielas iepirkšanas noteikumi pie vairumtirgotāja, līdz ar to šo zīmolu DUS var nodrošināt arī zemāku mazumtirdzniecības cenu nekā mēs, padarot sīkos DUS nekonkurētspējīgus. Tādejādi bija nekavējoši jāievieš kāds nebijis papildus pakalpojums, lai piesaistītu pēc iespējas vairāk klientu. Tad nu arī tapa ideja par mazcenas automobiļiem pēc analoģijas ar mazcenas mobilajiem tālruņiem, ko piedāvā mobilo sakaru operatori,” skaidro Liepiņš.

    Pagaidām mazcenas auto akcijas ietvaros tiek piedāvāti trīs veidu automobiļi:
    1) „BMW 750iAL” (1987. līdz 1994.gada izlaiduma)
    :

    ::
    :Šis automobilis tiek komplektēs ar pēckara Vācijā pirmo V12 motoru, tā darba tilpums ir pieci litri, bet jauda – 300 zirgspēku. Burts „L” modeļa nosaukumā nozīmē, ka modelis ir pagarinātajā versijā, par 15 cm nodrošinot papildus vietu aizmugurējiem pasažieriem. Lielākoties šie automobiļi ir ļoti labi aprīkoti. Augsta pieprasījuma gadījumā „Tankštelle” sola piedāvāt arī parasto versiju – „BMW 750iA”. Jāatzīmē, ka šāda automobiļa vidējais degvielas patēriņš, pēc rūpnīcas datiem, ir 10,9 litri, kamēr pilsētā – 19,8 litri.

    2) „Audi V8 4.2 quattro” (1991. līdz 1994.gada izlaiduma)
    :
    ::
    :Ar šo automobili „Audi” pirmo reizi pieteica konkurenci „BMW” 7.sērijai un „Mercedes-Benz” S-klasei. Atšķirībā no abiem iepriekšminētajiem, „Audi V8” bija pieejams pilnpiedziņas versijā („quattro”). Automobiļa 4,2-litru V8 dzinējs attīsta 280 zirgspēku, bet tā degvielas patēriņš, pēc rūpnīcas datiem, pilsētā ir 17,5 litri, bet uz šosejas – 9,2 litri.

    3) „Jaguar XJ12 Sovereign” (1985. līdz 1992.gada izlaiduma)
    :
    ::
    :Šajā periodā tika ražots trešās paaudzes „Jaguar XJ” ar 5,3-litru 12-cilindru dzinēju. Motora jauda sasniedz 295 zirgspēkus. Šajā mazcenas automobiļu plejādē šis ir visprestižākais spēkrats, tomēr lietota auto statusā tā tirgus vērtība kritusi ievērojami augsto ekspluatācijas (remonta un apkopju) izmaksu dēļ. „Sovereign” modeļa nosaukumā nozīmē, ka tā ir „Jaguar XJ12” pagarinātā versija, līdzīgi kā „BMW 750iAL” gadījumā. Arī šis spēkrats patērē nemazāk degvielas kā divi pārējie akcijas automobiļi.

    Pēc Liepiņa vārdiem, šie ir visnotaļ iekārojami automobiļi. „Citkārt cilvēki baidītos iegādāties kādu no minētajiem automobiļiem augsto ekspluatācijas izmaksu dēļ. Tomēr mēs šiem cilvēkiem nākam pretī un atvieglojam pirmo soli – iegādes izmaksas. Ja šo automobiļu vērtība lietoto auto tirgū ir ap vienu diviem tūkstošiem eiro, tad mēs to piedāvājam tikai par vienu latu,” norāda Liepiņš.

    Kā norāda speciālisti, tad no minētajiem akcijas automobiļiem nav viena izteikti vislabākā. „Katram no tiem ir savas vainas. Piemēram, „BMW 750iAL” gadījumā jūs nespēsiet vien cīnīties ar elektronikas problēmām. Tas ir līdzīgi kā ar dārza ravēšanu – sāc ravēt nākamo dobi, kad pirmajā jau atkal nezāles ataugušas, tas pats ar šī „BMW” elektroniku. Savukārt „Audi V8” dzinējs ir no alumīnija, kas nozīmē, ka tā resurss ir ierobežots un kapitālais remonts praktiski nav iespējams. Toties „Jaguar” ir pieejamas tikai oriģinālās rezerves daļas, tām nav analogu atšķirībā no „BMW” un „Audi”, tāpat Latvijā ar uguni būs jāmeklē speciālists, kurš pārzina vecos jaguārus,” skeptiski izsakās pieredzējušais lietoto automobiļu tirgotājs Uģis Vīksna.

    Savienība „Tankštelle” atklāj, ka pašlaik notiek pārrunas ar „AvtoVAZ” par iespējām nopirkt partiju ar pārprodukcijas žiguļiem, par kādiem savulaik ziņoja autoražotājs. Tādā gadījumā akcijas ietvaros varēs iegādāties automobili ar mazāku ikmēneša noteikto degvielas uzpildes minimumu.

    Projekts realizēts par ES fondu līdzekļiem. Mazcenas automobiļus „Tankštelles” savienības DUS varēs iegādāties, sākot no 1.aprīļa.

    NB! Pievērs uzmanību raksta publicēšanas datumam!


    Tikai reģistrēti lietotāji drīkst pievienot komentārus


    Reģistrēties