BMW izstrādājis savu pirmo benzīna turbomotoru pēdējo 20 gadu laikā

  • Raksta opcijas
  • Lasīt komentārus (76)
  • Drukāt
  • 21-02-2006

    Kompānija „BMW” izplatījusi pirmo oficiālo informāciju par savu pirmo benzīna turbomotoru pēdējo 20 gadu laikā. Šis dzinējs izstrādāts uz trīslitru rindas sešcilindru alumīnija spēka agregāta bāzes un tas ir aprīkots ar divām turbīnām – pa vienai uz katriem trim cilindriem.

    Jaunizstrādātais dzinējs, neskaitot turbopūti, aprīkots arī ar tiešo degvielas iesmidzināšanu, vārstu vadības sistēmu „Valvetronic” un „double-Vanos”. Rezultātā trīslitru dzinēja jauda sasniedz 302 zirgspēkus (atmosfēriskajā versijā – 265 ZS), bet tā maksimālais griezes moments – 400 Nm, kas ir salīdzināms ar četrlitru V8 motora raksturlielumiem.

    :

    ::
    :

    Jāatzīmē, ka jaunajam spēka agregātam izmantotas speciālas turbīnas ar zemu inerci, pateicoties kam „BMW” speciālistiem izdevies mazināt turbomotoriem raksturīgo „turbo bedri” – aizturi pirms turbīnu pilnas darbaspējas. Rezultātā šis dzinējs no tamlīdzīgajiem atšķiras ar unikālu griezes momenta līkni – maksimālie 400 Nm tiek sasniegti jau pie 1’500 apgr./min, un šāds rādītājs saglabājas līdz pat 5’800 apgr./min. Dzinēja maksimālie apgriezieni ierobežoti pie 7’000 apgr./min atzīmes.

    :

    ::
    :Turbīnu modulis:
    :

    Tāpat jauno „BMW” dzinēju var uzslavēt par tā salīdzinoši mazo svaru – tas ir par 70 kilogramiem vieglāks kā analogas veiktspējas V8 agregāts. Vēl tam ir momentāna atsaucība uz akseleratora pedāļa nospiešanu, pateicoties tiešajai degvielas iesmidzināšanai.

    Kā gaidāms, informācija par „BMW” modeļiem, kuri tiks aprīkoti ar jauno dzinēju, parādīsies nedaudz vēlāk, pēc minētā spēka agregāta oficiālās prezentācijas šā gada marta sākumā notiekošajā Ženēvas autoizstādē.

    :

    ::
    :70.gadu „BMW 2OO2 Turbo” motors:
    :Atgādināsim, ka „BMW” savu pirmo benzīna turbomotoru sērijveida ražošanā ieviesa vēl 1973.gadā ar „BMW 2OO2 Turbo”, tas bija vispār viens no pirmajiem sērijveida automobiļiem pasaulē ar turbomotoru. Tie tika komplektēti ar divlitru četrcilindru (M10 – rūpnīcas kods) benzīna dzinēju ar „KKK” turbīnu, kas nodrošināja 170 ZS pie 5’800 apgr./min (atmosfēriskajā versijā – 130 ZS). Šis dzinējs nebija visai veiksmīgs, jo tam bija izteikta turbo bedre un jaudas pārākums pār atmosfērisko versiju bija sajūtams vien pēc 4’000 apgr./min. Tikai 1’672 tamlīdzīgi automobiļi tika saražoti periodā līdz 1975.gadam, jo sākās naftas krīze.

    :
    ::
    :70.gadu „BMW 2OO2 Turbo”. Priekšējā spoilera uzlīme ar „2OO2 Turbo” uzrakstu spoguļrakstā tika uzstādīta jau no rūpnīcas. Vēlāk šo uzrakstu spoguļrakstā vairs neuzstādīja, jo bija klienti, kuri to nesaprata:
    :

    :

    ::
    :80.gadu „BMW 745iA”:
    :Vēlāk, 1979.gadā, „BMW” sērijveida ražošanā ieviesa „BMW 745iA” ar 3,2-litru (vēlāk 3,4-litru) turbomotoru, kas attīsta 252 ZS pie 5’200 apgr./min (atmosfēriskajā versijā – 197 ZS). „BMW 745iA” (E23 – rūpnīcas kods) ražošana tika pārtraukta 1986.gadā, kopš tā laika „BMW” sērijveidā nav ražojis automobili ar benzīna turbomotoru.


    Tikai reģistrēti lietotāji drīkst pievienot komentārus


    Reģistrēties