Gredzenu pavēlnieki – BMW 120iA vs Audi A3 Sportback 2.0 FSI
|
|
||
Protams, mēs kompānijā pie „vāciešiem golfklasē” vēlējāmies iekļaut „Audi A3 Sportback”, tomēr neizdevās atrast piecdurvju automobili ar 102 ZS spēcīgo 1,6-litru dzinēju (kā „Golfā”). Tādēļ nācās rīkot atsevišķu dueli divlitru automobiļiem ar „automātu” – „BMW 120iA” un „Audi A3 Sportback 2.0 FSI”.
:
:: |
:„Vieninieku” ar „ksenonu” viegli atpazīt pēc gredzenveidīgajiem gabarītlukturiem: |
:
:: |
„Audi” vienkāršāks. Plēsīgais purns atklāj radniecību ar „pieaugušajiem” „Audi A6” un „Audi A8” modeļiem, tomēr tiklīdz automobilis pagriežas ar sāniem, zūd intriga: profilā piecdurvjnieks ar hečbekam neparasti garu aizmugurējo pārkari atgādina uzreiz visus „Audi” universālus. „Sportback” vārda vietā varēja izmantot ierasto „Avant”.
Mierīgāks, tradicionālāks „Audi” izskats ļauj acīm atpūsties. Bet, kad ribainais „vieninieks” un „Sportback” ar gludajiem sāniem atrodas blakus, tieši „BMW” piesaista skatienu.
:
:: |
:„BMW 120iA” salonā – daudzfunkcionāls stūresrats ar ādas stīpu un kruīzkontroles vadības sviru: |
:
:: |
:Dārgais „Audi” interjers. Tiešā nozīmē…: |
„Audi” salons demonstrē augstu klasi. Monolīts interjers – ciets kā rieksts un mazrunīgs kā Buda. Lieliskie, par papildus samaksu pieejamie krēsli ar ādas apdari dāvā ne mazākas sēdpozīcijas izvēles iespējas, kā tik ļoti mums iepatikušies „BMW“ krēsli. Regulējumu ir pat vairāk: bez standarta trīs mehāniskajām ir firmas divu līmeņu vidukļa atbalsts ar pogu vadību. Sānu atbalsta izteiktās „ausis” – asos līkumos drošs atbalsts ķermenim. Tomēr lieliem vadītājiem, kuri valkā 52. un lielāka izmēra apģērbu, šie krēsli liksies šauri – it sevišķi spilvens.
:
:: |
:„Audi” mērinstrumenti ir efektīvi, bet informācija – viegli pieejama: |
:
:: |
:Šeit valda vācu „Ordnung”, t.i., kārtība. Pat temperatūras regulēšanas rokturi vienmēr atrodas vertikālā stāvoklī: |
Centrālajā konsolē – dārgās „Bose” (10 skandas, 6-kanālu 195W jaudas pastiprinātājs) audiosistēmas vadības bloks. Tā kā salona plašuma ziņā „Audi” praktiski neatšķiras no uz tās pašas platformas tapušā „golfa”, pat tālā ceļā automobilī var atrasties pieci „klausītāji”. Atšķirība tikai tajā, ka priekšējie krēsli ar biezajām atzveltnēm „saīsināja” salona garumu par pāris centimetriem, un tagad aizmugurējo pasažieru ceļi jau skar cieto priekšējo krēslu aizmuguri. Bet „Audi” bagāžnieks ir tikai nedaudz lielāks kā „volkswāgenā”: lielā aizmugurējā pārkare „kompensē” zemo jumta līniju.
:
:: |
:Divlitru dzinējs tagad četrcilindru. Bet jauda tāpat kā iepriekš – 150 ZS: |
Bet „BMW” automobilī, kā mēs to jau zinām, šaurs aizmugurējais krēsls, neliels bagāžas nodalījums un – rezerves riteņa neesamība. „BMW 120i” indeksā iešifrēts dzinēja tilpums – divi litri. Tomēr, ja iepriekš „BMW 320i” un „BMW 520i” tika aprīkoti ar divlitru „sešiniekiem”, tad „BMW 120i” dzinējs ir četrcilindru. Tas uzreiz pamanāms raksturīgajām vibrāciju dēļ: rindas „sešinieks” ir daudz labāk nolīdzsvarots. Tomēr dinamiskā paātrinājumā šī „četrinieka” skaņa – kā V8 dzinējam! Dzinējs apdāvina ar tādiem „garšīgiem” virstoņiem, ka ik pa reizei vēlies tahometra bultiņu aizdzīt aiz 5’000 apgr./min.
:
:: |
:Pēc aktīvas braukšanas 11,7 l/100 km degvielas patēriņš – neslikts rezultāts divlitru dzinējam ar „automātu”: |
:
:: |
:Lielisks „automāts” un ērts selektors: |
:
:: |
:Zem „Audi” motortelpas pārsega – divlitru FSI (150 ZS) dzinējs ar tiešo degvielas iesmidzināšanu: |
Kad mēs ielūkojāmies tehniskajos raksturlielumos, radās aizdomas par „BMW” un „Audi” dzinēju radītāju slepenu vienošanos. Pārāk jau līdzīgi maksimālie parametri – līdz pat apgriezienu skaitam, pie kuriem tiek sasniegta maksimālā jauda un griezes moments. Uz to norāda arī instrumentālie mērījumi: „BMW 120iA” pārspēj „Audi” tikai par sekundes desmitdaļām. Neskatoties uz to, „Audi” dinamiku tomēr mēs novērtējām zemāk. Dzinējs te nav sliktāks par bavāriešu – ja, protams, neņem vērā „BMW” teicamo skaņu un „Audi 2.0 FSI” dzinēja neslēpto troksni. Toties „Audi” „automāts” piekāpjas – gan komforta ziņā, gan ātrdarbībā.
:
:: |
:Pat ja nospiež „ESP Off” pogu, gaitas stabilitātes sistēma pilnībā netiek atslēgta, tomēr vadītājam parādās vismaz iespēja ar vilkmi kontrolēt automobili: |
:
:: |
:„Audi” sportiskie krēsli ir labi, tomēr nav paredzēti būdīgiem vadītājiem: |
:
:: |
:Krēsli – ādas, bet bez elektroregulējumiem: |
:
:: |
:
:: |
:Saulessargs paslēpts bagāžas nodalījuma dekoratīvajā pārsegā: |
:
:: |
:Pagriežamā emblēma kalpo par bagāžas nodalījuma rokturi: |
Tomēr divlitru „vieninieks” ir ievērojami dārgāks. Mūsu „BMW 120iA” ar papildus aprīkojumu maksā $37’400 (29’900 eiro). Toties par „Audi” nākas samaksāt vēl vairāk – $41’303! Kā jums tas patīk? Bet pats dārgākais „Sportback 3.2 quattro” ar sekvenciālo „DSG” pārnesumkārbu maksā pat $59’760! Par šādu naudu var nopirkt pavisam citus „kvatro” – ne gluži sliktāko automarku pilnpiedziņas apvidus automobiļus. Vai, piemēram, „Mitsubishi Lancer Evolution VIII”, bet par atlikušajiem $15’000 dažu gadu laikā to apkalpot. Bet tas ir pavisam cits stāsts…
Teksts: Oļegs Rastegajevs un Maksims Kadakovs
Foto: Stepans Šumahers, Oļegs Rastegajevs un Maksims Kadakovs
„Autoreview” Nr.21, 2004., www.autoreview.ru
Tulkoja: gt99.