’BMW Motorsport’ gatavo pilnpiedziņas modeļus MX3, MX5 un MX6

  • Raksta opcijas
  • Lasīt komentārus (17)
  • Drukāt
  • 01-04-2005

    (April, april) Visiem, kas vēlējās iegādāties ļoti ātru reprezentatīvās klases pilnpiedziņas automobili, izvēle nebija īpaši liela. Ja šīs klases aizmugures piedziņas automobiļus piedāvāja gan „Mercedes-Benz”, gan „BMW”, „Jaguar" un „Maserati”, tad pilnpiedziņas automobiļus līdz šim šajā klasē piedāvāja tikai „Audi” kompānija. „Audi” savā nišā praktiski bija monopolists. Pateicoties „BMW” kompānijas „Motorsport” nodaļai un jaunajai „xDrive” pilnpiedziņas transmisijai, drīz situācija krasi mainīsies.

    Kopš sava pirmā automobiļa „BMW M1” „Motorsport” nodaļa strikti pieturējusies pie aizmugures piedziņas. Abi pārējie piedziņas veidi automobilim nespēja piedāvāt to teicamo vadāmību, maksimālo veiktspēju un vadītāja un automobiļa sapratni, kas bija obligāta visiem „Motorsport” nodaļā tapušiem automobiļiem. Līdz šim „BMW” kompānijas automobiļos izmantotās pilnpiedziņas sistēmas neatbilda „Motorsport” augstajām prasībām. Tomēr jaunā pilnpiedziņas sistēma „xDrive” inženieriem beidzot sniedz iespēju visus „M” automobiļu priekus piedāvāt arī pilnpiedziņas piekritējiem.

    „xDrive” pirmo reizi tika izmantota „BMW X3” automobilī, bet tagad pieejama arī atjauninātajā „BMW X5”, pavasarī „BMW” kompānija piedāvās pilnpiedziņas piektās sērijas automobiļus, bet rudens pusē pircēji varēs doties pie „BMW” dīlera pēc jaunās paaudzes pilnpiedziņas trešās sērijas automobiļiem. Kā viss ģeniālais, arī „xDrive” izrādās pārsteidzoši vienkāršs mehānisms: automobilim ir pastāvīgā aizmugures piedziņa (automobilis saglabā aizmugures piedziņu pie manevriem mazos ātrumos un ātrumos virs 180 km/h), bet, ja rodas nepieciešamība, griezes moments priekšējiem riteņiem tiek nodots automātiski (elektronika pēc saviem ieskatiem spēj ar „xDrive” sajūga palīdzību nobloķēt asis 0-100 procentu robežās). Šo procesu vada „xDrive” elektroniskais vadības bloks, kas izmanto gan savu, gan gaitas stabilitātes sistēmas devēju sniegto informāciju.

    Šī transmisija tiks piedāvāta gandrīz visiem „Motorsport” automobiļiem (izņēmums būs automobiļu vieglās „CSL” versijas). Tā palielinās automobiļu svaru par 180 kg, kā arī izmanīs svara sadalījumu starp asīm (52:48). Automobiļu klīrenss samazināsies par 15 mm, kamēr virsbūves augstums virs zemes paliks nemainīgs. Dzinējos izmaiņas nav paredzētas. Paātrinājums līdz 100 km/h visiem trim automobiļiem paliks nemainīgs, paātrinājums līdz 200 km/h palielināsies par aptuveni pussekundi. Maksimālais ātrums, kā līdz šim, būs elektroniski ierobežots pie 250 km/h atzīmes.

    Kā pirmo publiskai apskatei parādīs „BMW MX5 Concept” konceptautomobili („BMW” visus pilnpiedziņas automobiļus apzīmē „X” burtu modeļa nosaukumā), kas būs apskatāms šīgada rudenī Frankfurtes autoizstādē. Nākošā gada sākumā Detroitas autoizstādes apmeklētāji varēs apskatīt jau sērijveida „BMW MX5” un „BMW MX6” automobiļus, bet pircējiem tie būs pieejami nākošā gada pavasarī. Zināms, ka paralēli jaunajam „BMW M3” E90 top arī „BMW MX3”, kas pircējiem būs pieejams, salīdzinoši ar „M3”, ar sešu mēnešu nokavēšanos.


    Tikai reģistrēti lietotāji drīkst pievienot komentārus


    Reģistrēties