'Hamann 645Ci HM 5.2' tests

  • Raksta opcijas
  • Lasīt komentārus (55)
  • Drukāt
  • "Tjuning", tulkoja Bimmer,
    24-02-2005

    Jaunais bavāriešu „sestais” ar savu parādīšanos kļuvis par iemīļotu automobili starp „BMW” tūnētājiem. Tieši tajā viņi realizē karstākās vēlmes un demonstrē tehnoloģijas, kas uzkrātas pēdējos gados. „Hamann Motorsport” šim modelim pirmie piedāvāja pilnu pārbūves paketi.

    Mīlestība vai naids – šādas spēcīgas jūtas būtu jāizraisa jaunajai pilnizmēra „BMW” kupejai. Kā parādīja pirmo mēnešu pārdošanas apjomi pasaulē un Krievijā, modelim atradies liels skaits piekritēju. Šo kupeju daudzi gaidīja gadiem, apspriežot katru jaunu spiegu fotogrāfiju vai žurnālistu minējumu. Beidzot modelis parādījās dīleru salonos un uzreiz ieguva apskaužamu popularitāti.

    :

    ::
    :
    Negaidīti noskaidrojās, ka pasaulē nav nemaz tik daudz lielu četrvietīgu kupeju ar dižciltīgu reputāciju un augstākās klases tehnisko izpildījumu. Par sestās sērijas parādīšanos priecājās arī vācu tūningotāji, kuri beidzot ieguva specīgu instrumentu pārticīgu klientu pārliecināšanai. Pasūtināt vajag visu un uzreiz – Vācijā šādu frāzi neizmanto trešās un pat piektās sērijas tūningotu automobiļu demonstrācijas laikā. Eiropietis pieradis analizēt katru tūninga paketes punktu, atzīmējot tikai pašas nepieciešamākās pozīcijas. Ar „BMW 645” šāda pieeja nenostrādās – nepārprotami sagribēsies iegūt pilnu paketi un pēc iespējas ātrāk, lai spēcīgā mīlestība pret automobili saglabātos pēc iespējas ilgāk.

    Spēle ar tēlu

    Izskatās, ka „Hamann” dizaineri, radot jauno „sestā” tēlu, neizjuta īpašas šaubas. Šeit nav budžeta vai stilistikas ierobežojumu – automobilim nav vienkārši jāpiesaista uzmanība, bet gan jākļūst par apkārtējo skaudības objektu. Vai vismaz godbijības iedvesēju visiem „BMW” automobiļu pazinējiem. Tādēļ apaļīgais modeļa siluets apauga ar lielu daudzumu iespaidīgām un agresīvām uzlikām.

    Efekts, ko tās izraisa, pārspēj visas cerības: jau vairāki cilvēki atzinuši, ka tieši ar „Hamann” aerodinamisko paketi šī kupeja kļuva par „īstu BMW”. Panākumu noslēpums – loģiskā un saprotamā tēlā. Īstai bavāriešu kupejai jābūt tieši šādai – melnai, zemai un dusmīgai.

    „Hamann” priekšējais spoileris – „BMW” dizaineru ideju tālāka attīstība. Viss loģiski: turpinām uz leju centrālā gaisa savācēja slīpās šķautnes, nobeidzot ar vēl vienu horizontālo plāksni. Iznācis ļoti pārliecinoši. Tēla pilnībai vajadzētu nokrāsot melnas arī tradicionālās „nāsis”, tomēr savam Eiropas izstāžu eksponātam „Hamann” kompānijā šādu operāciju neveica. Uz priekšējo spoileri visinteresantāk skatīties tieši no sāniem, redzeslokā paturot arī riteņu arku. Tā kļūst saprotams ateljē dizaineru nodoms: vieglprātīgs rūpnīcas bufera izliekums izrādās nobalansēts ar nedaudz smagnējo regulējumu.

    :
    ::
    :
    Sānu sliekšņi – vēl viens pamanāms elements „Hamann” kolekcijā. To dīvainā forma norāda uz radniecību ar analoģiskiem elementiem septītās sērijas automobiļos. Tamlīdzīga pārmantojamība ir pilnībā saprotama automobiļiem, kas ieguvuši līdzīgu rūpnīcas dizainu.

    Tomēr automobiļa tēls nebūtu pabeigts bez jauniem aerodinamiskiem elementiem virsbūves aizmugurējā daļā. Apakšējais difuzors – pēc būtības praktiski priekšējā spoilera spoguļattēls. Redzam asas līnijas un paredzētās nišas izplūdes strobiem. Bet vēl interesantāks iznācis spārns, kas uzstādīts uz bagāžas nodalījuma vāka.

    Vispār, „sestā” virsbūves aizmugurējās daļas formas jau sen kalpo par objektu zobgalībām no „Porsche” entuziastu puses. Un patiešām, „BMW” kupeja ar saviem aizmugurējiem sānu stikliem, jumta līniju un bagāžas nodalījuma vāku, kā arī paplašinātajām riteņu arkām un aizmugurējiem lukturiem stipri atgādina izslavēto, tiesa, ievērojami svarā pieņēmušos, 911-to. Patiesībā „Hamann” versijā modelis jau izraisa asociācijas ne ar parasto 911-to, bet ar tā „Turbo” modifikāciju. Un tas viss tiek panākts, pateicoties jaunajam komplicētas formas spārnam, kas nemaz nesagrauj oriģinālā „BMW” bagāžas nodalījuma vāka izskatu. Protams, „Hamann” pie aizmugurējā stikla augšējās malas piestiprināja nelielu tradicionālo plāksnīti. Arī tā pievieno nedaudz intrigas. Būsim atklāti – šāda tik uzkrītošu elementu kopa izrādās spējīga pilnībā sagraut iespaidu par daudziem veiksmīgiem sērijveida automobiļiem. Šajā ziņā „sestajam” un tā īpašniekiem ļoti paveicies.

    „Hamann” aerodinamiskais komplekts ne tikai nebojā rūpnīcas dizainu, bet arī pārveido to, padarot to vēl pievilcīgāku. Visas rakstura iezīmes, ar kurām „BMW” dizaineri apveltījuši savu lolojumu, izrādās daudzkārtīgi pastiprinātas, tā kā sestās sērijas automobilis pārvērties harizmātiskā līderī.

    Izvēloties diskus

    :
    ::
    :Pats par sevi saprotams, automobilim uzstādīti arī tūninga ateljē dizaina rieteņu diski. Jaunākais risinājums – „Design Anniversary I”, kas sevī ietver izsmalcinātību un daudz klasisku spieķu ar saliktas konstrukcijas imitāciju. Patiesībā tas ir lietais disks, bet skrūves tā perimetrā paredzētas maldināt visus riteņu disku pazinējus. Nešaubīgi, uz automobiļa šie diski izskatīsies daudz solīdāk un dārgāk par daudz pierastākajiem saliekamajiem piecspieķu „PG3”, kuri arī tiek rekomendēti uzstādīšanai kupejai.

    Abos gadījumos diametrs vienāds – 20 collas. Kaut gan kompānijā jaunumam var uzstādīt arī 18 vai 19 collu diametra diskus, pastāv neapšaubāma pārliecība, ka tie automobiļa lielajās riteņu arkās neizskatīsies tikpat efektīgi kā 20-collīgie. Un der atcerēties, ka nezin kādēļ zem daudzajiem tievajiem spieķiem jaunos, augstās efektivitātes bremžu mehānismus ar lielajiem bremžu diskiem un daudzvirzuļu bremžu mehāniskajām skavām paslēpt ir daudz grūtāk.

    Starp citu, „sestā” ārējo izskatu ļoti iespaido jauna balstiekārtas komplekta uzstādīšana ar tās pazemināšanu. Tendence vienkārša: jo zemāk – jo izskatīgāk. Šeit parastais komplekts ar četrām atsperēm un pazeminājumu par 30 mm priekšā un 15 mm aizmugurē ir kompromisa variants. Uz mūsu testējamā automobiļa stāvēja pilnvērtīgs sporta komplekts ar augstuma regulēšanas iespēju, kas nodrošina pazeminājumu par 60 mm priekšā un 30 mm aizmugurē. Ekspluatējot automobili šādā galējā stāvoklī, pastāv visas iespējas ļoti ātri sabojāt aerodinamiskā komplekta apakšējās detaļas, pat nenobraucot nost no labajiem Vācijas asfalta ceļiem.

    Sajūsma par V8 5.2

    Vispār jau drīzumā gaidāma jaudīgāku 6.sērijas versiju ražošanas uzsākšana. Par respektablo flagmani jākļūst 12-cilindru modelim ar atbilstošo indeksu „660”. Bet, iespējams, „BMW” tās vietā tiegū pirms termiņa laidīs sen gaidīto M6 ar nopietni modificētu balstiekārtas regulējumu, jaunām bremzēm un, pats galvenais, ar atmosfērisko 5,5-litru darba tilpuma V10 dzinēju un jaudu vairāk kā 500 ZS.

    :
    ::
    :
    Nav noslēpums, ka atsevišķi „sestā” pielūdzēji kavējas ar 645-tā pasūtināšanu, izvēloties sagaidīt drīzu „M6” iznākšanu. Un te ļoti atbilstošs izrādās „Hamann” 645-tā dzinēja tūninga piedāvājums. Tas tīro atmosfērisko elpošanu saglabāja, darba tilpumu palielinot līdz 5,2 litriem. Pateicoties tam, jaudu palielināja no 333 līdz 412 ZS, bet maksimālo griezes momentu – no 450 līdz 535 Nm. Paātrinājums 0-100 km/h – mazāk kā 5 sekundēs, kas 645-to paceļ vienā līmenī ar „Mercedes-Benz” turboversijām un vienkārši labiem atmosfēriskajiem 911-tajiem.

    Tomēr šāds izkārtojums pastāv tikai teorijā un radīts tikai un vienīgi līdzīgo ciparu dēļ. Praksē noskaidrojas, ka „BMW” dzinējs ievērojami atšķiras no šo mītisko klases biedru dzinējiem. Tas var kalpot par teicamu piemēru lekcijās par pareiziem vācu atmosfēriskajiem V8. Tā īgnais rūciens atpazīstams no tālienes, pie tam vidējo apgriezienu zonā un augstāk izsauc tikai un vienīgi pozitīvas emocijas, un pat sarežģītā „SMG” pārnesumkārba, pie kuras sviras kustībām jāpierod ne vienu stundu vien, nespēj sabojāt svētku atmosfēru. Vecā labā V8 svētki, lai arī ar kādām viltīgām, jaunām tehnoloģijām „BMW” inženieri to aprīkotu.

    Līdera gaita

    Uz ceļa „Hamann” kupeja uzvedas atbilstoši gaidītajam. Tas ir smags automobilis, ko „BMW” rūpnīcā pacentās apveltīt ar diezgan vieglprātīgām braukšanas manierēm. Par laimi, „sestā” pārdzimšana par „trešo” nenotika – automobilis brauc, kā to sola tā gabarīti – spēcīgi, cieši un nedaudz inerti.

    :
    ::
    :
    Balstiekārtas sporta komplekta un zemprofilu riepu uzstādīšana iespaidoja braukšanas laidenību, tomēr ne īpaši stipri. Svarīgākie šasijas rūpnīcas uzstādījumi palika bez izmaiņām, un 6.sērija vēl joprojām ir piemērots kandidāts starpvalstu ceļojumiem, piemēram, no Barselonas uz Amsterdamu. Nav šaubu, ka simtiem kilometru ceļa kupeja absorbēs ar ne mazāku entuziasmu, kā daudz ekstremālāki sporta automobiļi. Un ticiet uz vārda, tās vadītājs jutīsies lieliski arī pēc piecu stundu ilga ātrgaitas pārbrauciena. Tādam tad arī jābūt īstam „Gran Turismo” automobilim – lielam, ar stilīgu un atmiņā paliekošu ārieni un tehniskiem principiem, kas izturējuši laika pārbaudi. Laiks pasūtināt „Hamann” rūpnīcā 645-to ar 5,2-litru dzinēju un doties uz nākošo „Gumball” sacīksti.


    Teksts – Fjodors Sviņins
    Bildes – Aleksandrs Vasiļjevs
    Žurnāls „Tjuning”.


    Tikai reģistrēti lietotāji drīkst pievienot komentārus


    Reģistrēties