Cik jauni BMW u.c. automobiļi pārdoti Latvijā 2004. gadā?
|
|
Dati par 2004.gadu ir apkopoti. Jāsaka, ka, salīdzinot ar 2003.gadu, pērnais gads priekš BMW ir bijis ļoti veiksmīgs. Latvijā 2004.gadā reģistrēti 276 jauni BMW, kas ir par 117 vairāk nekā 2003.gadā.
Lai nerastos neskaidrības par to, no kurienes šie cipari, tad tie ir 2003. un 2004.gada izlaiduma vieglo automobiļu reģistrācijas dati Latvijā 2004.gadā, neskaitot tranzītu. Pieņemsim, ka visi šie automobiļi pārdoti pie Latvijas tirgotājiem.
Lai šī informācija būtu interesantāka, salīdzināsim to ar BMW galvenajiem konkurentiem.
Pavisam pārdoti
Mercedes-Benz * – 363 (+87)
BMW – 276 (+117)
Audi – 208 (+47)
* neskaitot komerctransportu
Kā redzam, BMW ir lielākais pieaugums, salīdzinot ar 2003.gadu.
Kompaktklase
Mercedes A klase – 24
Audi A3 – 23
BMW 1. sērija – 2
116 - 1
120 - 1
Vēl pirms gada BMW un kompaktklase bija nesavienojami jēdzieni, taču nu ir. Lai arī 1.sērija ir apveltīta ar labām gaitas īpašībām un ir vienīgais šīs klases automobilis ar pareizo (aizmugures) piedziņu, tomēr latviešiem tas nav gājis pie sirds, un tam ir vairāki izskaidrojumi. 1.sērija ir ļoti dārga un tās apdares kvalitāte nav gluži tāda, kādu mēs vēlamies sagaidīt no BMW. Domājams, ka arī nākotnē 1.sērija neizcelsies ar popularitāti Latvijā.
Vidējā klase
BMW 3. sērija – 61 (+12)
316 – 33
318 – 13
320 – 7
330 – 7
325 - 1
Mercedes C klase – 59 ** (+20)
Audi A4 – 53 (-6)
Kā redzam, vidējā klasē visi trīs Vācijas grandi pārdevuši līdzīgu skaitu automobiļu, taču priekšā ir BMW, kurš bez īpašām izmaiņām ražošanā ir jau veselus 7 gadus. Tas tikai liecina par to, cik ļoti cilvēkiem iet pie sirds BMW E46, kas, manuprāt, ir viens no skaistākajiem sērijveida automobiļiem, kas jebkad radīts. Ņemot vērā to, ka jaunās 3.sērijas cena nebūs augstāka, kā patreizējai un pats auto būs labākais savā klasē, nav šaubu par 3.sērijas panākumiem arī nākotnē.
** neskaitot CLK (18). Vai nu pats Mercedes, vai arī CSDD to ir iekļāvuši pie ‘sporta klases’. Izsaku atzinību CSDD par labošanos, jo vairs ‘sporta klasē’ nav sastopami visi kabrioleti un kupejas pēc kārtas, savādāk pārņem šaubas par šīs klases jēgu, jo nez pa kurieni var pasportot ar Peugeot 206cc vai Renault Megane coupe... Patiesībā ‘sporta auto’ ir atsevišķa tēma, kurai varētu pievērsties, lai noskaidrotu – kas tad patiesībā ir ‘sporta auto’.
Lielā klase
Mercedes E klase – 139 (+ 27)
Audi A6 – 94 (+ 50)
BMW 5. sērija – 70 (+ 42)
530 – 33
525 – 20
520 – 14
545 – 3
Luksus klase
BMW 7. sērija – 41 (+3)
730 - 19
760 – 11 (!!!)
735 - 4
745 – 4
740 - 3
Mercedes S klase – 37 (-3)
Audi A8 – 19 (-)
---
Lexus LS – 17 (+11)
VW Phaeton – 4 (-1)
Jaguar XJ – 3 (-2)
Maserati Quattroporte – 2
Apvidus klase
VW Touareg - 90
BMW X5 – 51
Porsche Cayenne – 38
Mercedes ML – 34
BMW X3 – 22
Audi Allroad – 12
Šeit var pieminēt Toyota Land Cruiser, kas ir līderis šajā klasē. Pavisam 2004. adā tika pārdoti 263 šādi auto. Kas tur īpašs? Nekas, ja vien neskaita, ka tas ir vairāk kā jebkuram no mazajiem auto (izņemot Hyundai Getz), vairāk kā jebkuram kompaktniekam (izņemot Toyota Corolla, Renault Megane un Mazda 3), vairāk kā jebkuram vidējās klases auto (izņemot Mazda 6), kā arī, protams, vairāk, kā jebkuram citam automobilim izņemot nosauktos...
Sporta auto
BMW 6. sērija – 24
645 – 24
Mercedes CLK – 23
Mercedes SLK – 12
Mercedes CLS – 11 (sporta auto...)
BMW Z4 – 3
Audi TT – 3
BMW Z8 – 1
BMW M3 - 1
Jāatzīmē, ka jau pirmajos 10 mēnešos tika pārdoti veseli 23 BMW 645Ci!
Citi sportiski vai ekskluzīvi automobiļi
Mazda RX-8 – 21
Mitsubishi Lancer EVO – 17
Bentley Continental GT – 6 (!!!)
Lexus SC - 6
Nissan 350z – 3
Porsche 911 – 3
Porsche Boxster – 3
Mercedes CL500 – 3
Mercedes CL600 – 3
Mercedes SL500 – 3
Mercedes SL55 AMG - 2
Maserati Coupe Cambiocorsa – 2
MG ZT – 2
Aston Martin DB9 – 1
Ferrari 575 Maranello – 1
Ferrari 612 Scaglietti F1 – 1
Ferrari Chalange Stradale – 1
Lamborghini Galardo – 1
Maybach – tikai 1...