BMW 320Cd – sirdij un prātam
|
|
Pirmā BMW kupeja, kas aprīkota ar dīzeļa dzinēju, ieradusies Lielbritānijā, apvienojot praktiskumu un veiktspēju, kā arī mēģinot sašūpot Mercedes-Benz pārākumu šajās tirgus segmentā.
Prezentēta jūlijā, četrcilindru 320Cd ar 150 zirgspēku jaudu bruģē ceļu daudz spēcīgākajai sešcilindru 330Cd ar 204 ZS. BMW rada jaunu pamatu ar dīzeļdzinēju aprīkotiem „drivers car” automobiļiem.
Ar maksimālo ātrumu tuvu 230 km/h un paātrinājumu līdz 100km/h 8,8 sekundēs „jauniņais” nav nekāds „lēnais divplāksnis”. Savukārt ir arī vērts atcerēties, ka 320Cd ir pirmais BMW ar dīzeļdzinēju aprīkotais automobilis, kas pilnībā atbilst Euro IV izplūdes atgāzu ekoloģiskajām normām.
:
:: |
2003.gadā veikto izmaiņu rezultāta jaunā BMW kupeja saņēmusi citāda izskata motora pārsegu, radiatora dekoratīvo režģi un priekšējo buferi, kā arī atjauninātus priekšējos un aizmugurējos lukturus. Lai arī lielākā daļa izmaiņu sākotnēji tika prezentētas sedana un universāla modeļos jau gadu atpakaļ, kupeja saglabā savu unikālo izskatu, ne tikai ar sev raksturīgo ārējo izskatu, bet arī ar pārstrādāto bagāžnieka slēdzeni un uzlaboto aizmugures buferi komplektā ar standarta parkošanās sensoriem.
:
:: |
Neskatoties uz visiem šiem uzlabojumiem, braukšanas īpašības ir galvenais BMW uzmanības centrā. Vai, ieviešot salīdzinoši mazo dīzeļmotoru, šīs īpašības tiek zaudētas? Tikai ne pēc mūsu domām! Pagrieziet aizdedzes atslēgu, un aizdedzes sveces uzsilst līdz darba temperatūrai nepilnas sekundes laikā. Dzinējs, protams, skan labi dzirdamā balsī, kamēr uzsilst, bet tā nomierinās līdz maigai, labi izolētai tukšgaitai.
:
:: |
Ērtā satvēriena stūre, ergonomiskie sēdekļi un skaidri saredzamie mērinstrumenti piešķir salonam sportiskas izjūtas, kamēr jaunā sešpakāpju pārnesumkārba gludi un precīzi pārslēdz pārnesumus.
Ar viegli pieejamo 330Nm griezes momentu dzinējs jūtas iespaidīgi spēcīgs, īpaši pie zemiem apgriezieniem, vienlaicīgi piedāvājot bagātīgu izplūdes sistēmas skaņu, kas nemaz neatgādina dīzeļa dzinējiem raksturīgo toni. Lai arī ir novērojama „turbo bedre” pie zemiem apgriezieniem, automobilim netrūkst jaudas, sākot no 2’000 apgriezieniem minūtē, piedāvājot gludu un vienmērīgu paātrinājumu.
:
:: |
Pilsētas režīmam pārnesumkārbas pārnesumi ir pietiekami „gari”, lai nebūtu bieži jāpārslēdzas, kamēr uz brīva ceļa mašīna demonstrē iespaidīgu kruīza iespēju. Balstiekārta pazemināta par 15 mm salīdzinājumā ar standarta automobili, ir relatīvi elastīga, un līkumos automobilis sasveras minimāli. BMW 320Cd demonstrēs nepietiekamu pagriežamību, ja tiešām agresīvi uzbrūkat līkumiem, bet tajā pašā laikā ir iespējams ar aizmugurējās riteņu piedziņas automobili panākt pārlieku pagriežamību.
Galu galā, nav šaubu, ka 320Cd ir tiešām pārliecinošs „drivers car”. Un turklāt tas piedāvā pieklājīgu degvielas patēriņu – vidēji 5,7 litrus uz 100 kilometriem nobrauktā ceļa, kā arī atmosfērā izdala tikai 153g/km CO2. Tā iegāde ir lēmums, kas apmierinās abus – gan sirdi, gan pragmatisko prātu.
Dens Strongs, „Auto Express”
Tulkoja: Mārtiņš Sestulis, maksis[at]one.lv