Jaunais BMW M5 – Formula 1 ar četrām durvīm
|
|
Kompānija BMW sniegusi jaunu tehniska rakstura informāciju, kas attiecas uz nākošās paaudzes sportisko sedanu BMW M5. Atgādināsim, ka Ženēvas autošovā tika prezentēts tikai tā prototips, kamēr sērijveida versijas oficiālā prezentācija, visticamāk, notiks šoruden Parīzes automobiļu izstādē.
:
:: |
:Ženēvas autošovā prezentētais BMW Concept M5: |
BMW M5 iegūs jaunizstrādātu pieclitru V10 dzinēju, kā jauda būs 507 zirgspēki, kas tiks sasniegti pie 7’750 apgriezieniem minūtē. Maksimālais griezes moments 520 ņūtonmetru tiks attīstīts pie 6’100 apgriezieniem minūtē. Kā apgalvo izstrādātāji, jaunais dzinējs reprezentē BMW kompānijas inženieru augstāko pilotāžu.
Dzinēja izstrādē tika pielietotas tehnoloģijas, kas tiek izmantotas Formula 1 motoru izgatavošanā. Visas dzinēja detaļas tika rūpīgi apstrādātas un izceļas ar to minimālo iespējamo svaru. Uz katru M5 cilindru būs sava drosele, ko vadīs elektronika,– vēl viens pierādījums dzinēja radniecībai ar sacīkšu bolīdu spēka agregātiem. Tāpat dzinējs tiks aprīkots ar mainīgu fāžu sadales mehānismu bi-VANOS, pateicoties kam motoram ir vilkmes rezerve praktiski jebkurā apgriezienu diapazonā. Tajā pašā laikā tas ir salīdzinoši ekonomisks un atbilst Euro4 ekoloģiskajām normām.
Pārī ar BMW M5 superdzinēju strādās jaunā robotizētā septiņpakāpju SMG pārnesumkārba, ar kuru var pārslēgties kā automātiskajā, tā arī mehāniskajā režīmā. Šīs pārnesumkārbas īpatnība ir tā, ka pat mehāniskajā režīmā tai ir seši dažādi pārnesumu pārslēgšanas algoritmi: no pietiekoši mierīga līdz ekstrēmi sportiskam bez nekādām aizturēm. Automātiskajam pārslēgšanās režīmam ir sava adaptācijas programma, kas ņem vērā ceļa seguma stāvokli, pašreizējo ātrumu un akseleratora pedāļa pozīciju. Bez tam, pārnesumkārbas elektroniskā vadības sistēma ņem vērā arī ceļa slīpumu un automātiskajā režīmā ļauj mainīt pārnesumu pārslēgšanas algoritmu atkarībā no šiem iegūtajiem datiem.
Vēl viena interesanta funkcija, kas arī aizgūta no Formula 1, ir tā saucamā Launch Control starta sistēma. Šī režīma īpatnība ir tā, ka pārnesumkārba ļauj maksimāli efektīvi paātrināties automātiskajā režīmā, neļaujot lieki riteņiem izbuksēt un pārslēdzot pārnesumus daudz optimālākā dzinēja darbības momentā.
Pēc daudzu speciālistu domām, jaunās paaudzes BMW M5 pilnīgi droši varētu kļūt par vienu no interesantākajiem pēdējā laika superauto, it sevišķi ņemot vērā inženieriskos risinājumus, kas ieguldīti šajā automobilī.
Vairāk šī motora bilžu