BMW 1. sērija – sekojot 60–70-to gadu stratēģijai
|
|
Kā zināms, BMW gatavo 1. sērijas gammu. Kaut gan formāli tā būs pieskaitāma t.s. Golf klasei, ideoloģija un raksturs šai automašīnai būs pavisam cits. Automobilis saglabās klasisko komponējumu – tradicionālu bavāriešu automašīnām. Tas šo BMW padarīs patiesi unikālu savā klasē, kur absolūti visas automašīnas ir ar priekšējo piedziņu un šķērsām novietotu dzinēju.
Garais motora pārsegs un īsā priekšējā pārkare arī ir neierasti Golf klasei. 1. sērijas hečbeka garums – 4,25 m, riteņu bāze – 2,65. Aptuvenā bagāžnieka ietilpība (ar nolocītām aizmugurējo sēdekļu atzveltnēm) būs tikai 300 litru. Konkrētā gadījumā runa ir par 5-durvju hečbeku, kas kļūs par galveno visai plašajā šīs sērijas gammā. BMW apsola arī 3-durvju hečbeku, kupeju, kabrioletu ar mīksto jumta segumu un pat universālu ar pagarinātu riteņu bāzi. Šīs versijas būs pieejamas 2005. gadā. Pie kam, visticamāk kupeja un kabriolets tiks pieskaitīti 2. sērijai (nevis pirmajai).
Bavārieši, kā vienmēr, pircējus pievilinās ar neatkārtojamām gaitas īpašībām. Vērts atzīmēt, ka šī jaunuma pircēji būs tie paši bavāriešu mašīnu pielūdzēji. Tāpat skaidrs, ka diez vai kompaktais BMW pārvilinās VW Golf, Opel Astra u.tml. pircējus - vēl jo vairāk tāpēc, ka „bavāriešu golfs” maksās dārgāk. Tajā pašā laikā bavārieši cer pārdot ne mazāk kā 150 tūkst. vienību gadā.
:
:: |
:Savulaik ārkārtīgi veiksmīgā 02 sērija: |
Nekādus brīnumus pēc principa „iekšā vairāk kā ārpusē” no 1. sērijas gaidīt nevajadzētu. Toties uz aizmugurējiem sēdekļiem komfortabli varēs sēdēt divi pasažieri. Automobilis mērķēts jauniem un enerģiskiem cilvēkiem, kuriem vēl nav izveidota sava ģimene, un ģimenes pāriem, kam vēl nav bērnu. Iespēja, ka šai auditorijai iepatiksies 1. sērija, ir visai liela: augsta sānu līnija, agresivitāte, pasvītrotais dizains, dinamiskās līnijas izstaro muskuļotas un sportiskas notis.
Ar datoru veidotajos attēlos, ko mēs jums piedāvājam, automobilis aizguvis ārējā dizaina elementus no Z4 rodstera. Kaut kas no šī automobiļa būs atrodams arī salonā – piemēram, mērinstrumentu panelis. Kas attiecas uz 1. sērijas „šķīstību”, tad 40% komponentu būs aizgūti no 3. sērijas. Visupirms tie ir dzinēji, pārnesumkārbas un modernizētie balstiekārtas tilti.
Sākotnēji tirgū nonāks divas benzīndzinēja versijas – ar 1,8-litrīgiem (120 Zs) un 2-litrīgiem (160 Zs) motoriem. Bez tam, būs pieejami arī pazīstamie dīzeļi ar 115 un 150 Zs jaudu. Visticamāk vēlāk parādīsies arī versija ar 4-cilindrīgu atmosfērisko dzinēju, kura jauda būs virs 220 Zs. Iespējams, ka sportiskā versija (kupeja, kabriolets) iegūs arī 6-cilindrīgu dzinēju.