AC Schnitzer V8 Topster koncepta automobilis

  • Raksta opcijas
  • Lasīt komentārus (24)
  • Drukāt
  • 31-10-2003

    Tradīcijas prasa – katru otro gadu Frankfurtes autošovā jābūt kādam speciālam automobilim. 2003. gads nebija izņēmums, jo reprezentēja AC Schnitzer V8 Topster Concept. Tas bāzēts uz BMW Z4 3.0i, neviens „akmentiņš” nepalika neizkustināts izstrādes procesa laikā. Visuzkrītošākais optiskais elements ir pārveidotā virsbūve (par 13 cm platāka) oranžā un krēmkrāsā.

    M5 spēks

    :

    ::
    :Modificēts dzinējs no BMW M5 ar 450 Zs:
    :Dzīvību nodrošinošais orgāns, kurš tika izstrādāts rekorda ātrā laikā sadarbībā ar BMW inženieriem no Schnitzer Freilassing, ir uzlabota versija 4’941 cm3 V8 dzinējam no BMW M5. Kopā ar tā tehnoloģiskajiem partneriem inženieri V8 Topster aprīkoja ar speciālām ieplūdes un izplūdes sadales vārpstām. Arī cilindru galva ievērojami pārveidota, kompresija palielināta līdz 11,5:1 un dzinēja vadības bloks pārprogrammēts. Lai uzlabotu izplūdes gāzu izvadi, tika izstrādāta speciāla, videi draudzīga izplūdes sistēma no tērauda ar divām hromētām izejām abās pusēs – kreisajā un labajā.

    Salīdzinājumā ar M5, spēka agregāts motora telpā novietots citādāk, pielāgojot to Z4. Pilnīgi viss eļļas cikls ir optimizēts, kā dēļ modificēja karteri un eļļas sūkni. Visbeidzot – gaisa ieplūdes sistēma tika uzlabota. Ar to jāsaprot jaunas ieplūdes caurules un divus paneļa gaisa filtrus.

    Balstiekārta

    :

    ::
    :Lai spētu novaldīt mežonīgo dzinēja jaudu, pārnesumu attiecība un aizmugurējais tilts tika modificēts. Aizmugurējais tilts (pārnesuma attiecība 3,62:1) aprīkots ar mainīgu diferenciāļa bloķēšanos no 0 līdz 100 procentiem, kas atkarīgs no slodzes. Papildus uzstādīts arī AC Schnitzer Short Shift (ātrāk pārslēdz pārnesumus).

    Bremzēšanu nodrošina AC Schnitzer augstas veiktspējas ekipējums. Pielietoti lielāki bremžu diski: 365x32 mm priekšā un 328x20 mm aizmugurē kopā ar speciālām bremžu skavām (t.s. suportiem).

    Motosportā precīzs balstiekārtas regulējums bieži vien ir izšķirošs uzvarai, tāpēc AC Schnitzer inženieri lielu nozīmi piešķīra optimālam regulējumam. V8 Topster braukšanas dinamika ievērojami uzlabota ar 9 pozīcijās pielāgojamu AC Schnitzer sacīkšu balstiekārtu. Arī pazemināts tas ir par 35 mm, salīdzinājumā ar tā „attālo radinieku”,- standarta Z4 - atsperu un amortizatoru intensitāte pamatīgi modificēta, lai tuvinātu to sportiskākai veiktspējai. Riteņu gultņi, priekšējās un aizmugurējās sviras arī mainītas.

    Lai izvairītos no virsbūves sānsveres, AC Schnitzer izstrādājis šķērsstabilizatorus (t.s. anti-roll bar) priekšējam un aizmugurējam tiltam. Kā nākošais balstiekārtas būtisks elements uzskatāms alumīnija glāžu savilcējs, kas pasargā priekšdaļu no savērpšanās.

    Eksterjers un interjers

    :

    ::
    :Pat pēc pirmā acu uzmetiena pārveidotais AC Schnitzer V8 Topster motora pārsegs ar ievērojamu izliekumu un lielajām gaisa savācēj atverēm uzreiz liek saprast, ka zem tā ir ļoti jaudīgs dzinējs, kuram nepieciešama maksimāla gaisa plūsma, it sevišķi ekstrēmos režīmos. Arī jaunizstrādātais priekšējais aerodinamiskais ietērps liek Topster’am izskatīties zemākam, taču tam ir arī praktiska nozīme – pie liela ātruma tas ievērojami palielina priekšējā tilta piespiedējspēku. Tā lielās gaisa savācēj atveres ar neatņemamo radiatora režģi veic arī dzinēja un priekšējo bremžu dzesēšanas funkciju, kā arī piešķir nepārprotamu sejas izteiksmi. Nākošais, bet ne pēdējais,- ksenona lukturi, kas iestrādāti priekšējā aerodinamiskajā ietērpā, nodrošina arī naktī vadītājam lielisku redzamību. Lai uzlabotu V8 dzinēja dzesēšanu, priekšējos spārnos ir lielas atveres ar 3 hromētām „ribām” un pagrieziena rādītāju virs tām.

    Speciāli izgatavotais jumts (ar atbalsta funkciju) vēl vairāk pastiprina V8 Topster virsbūvi. Ar šo jumtu Topster rada jaunu, homogēnu virsbūves sānu līniju – līdzīgu kupejām. Pie jumta piestiprinātie spārni (aizmugurē augšā un abos sānos) uzlabo virsbūves piespiedējspēku.

    :

    ::
    :Vairāki AC Schnitzer elementi, kas pieejami citiem BMW:
    :AC Schnitzer V8 Topster interjers kombinēts no AC Schnitzer izstrādājumiem, kas pieejami daudziem BMW modeļiem, kā arī speciāliem risinājumiem, kas plašāk nav pieejami. Piemēram, tie ir speciāli sacīkšu kausveidīgi krēsli, kas apvilkti ar ādu. Sporta stūres rata spieķi, durvju rokturi, daļa kulises un paneļa „ietērpta” oranžā. Velūra paklājiņi arī ir ar oranžām aplikācijām un ādas logo.

    Rezumējums

    AC Schnitzer V8 Topster tika radīts kā tehnoloģiju vitrīna. Aprīkojuma līmenis un izpildījums, kāds minēts šeit, koncepta automobilim izmaksā apmēram 185’000 eiro. Sērijveida ražošana nav plānota.

    Tehniskie parametri:


    Tikai reģistrēti lietotāji drīkst pievienot komentārus


    Reģistrēties