X, Y un Z. Jeb Boxster, S2000 un Z4. Atrisinājums?
|
|
Runā, virs Nirburgringa bieži līst lietus. Kad pievakarē virs poligona uznāca šīgada pirmais negaiss – ar zibeņiem, ar stipru lietu,- mēs sevi mierinājām ar to, ka, iespējams, BMW izmēģinātāji jaunā rodstera Z4 testa braucienos Nirburgringā arī gaidīja negaisa beigas, kaut arī pēc plāna vajadzēja nodarboties ar Z4 un konkurentu „sausās” vadāmības salīdzinošo novērtēšanu…
Ar ko vācieši salīdzināja Z4? Galvenais “konkurents Iks” – protams, ka Porsche Boxster. Bet “konkurenta Igrek” lomu, iespējams, varēja pildīt Honda S2000 ar tā tikai 2-litru, bet tik trakulīgu dzinēju.
Pirmais uz trakulīgo lidojumu, biedējot apjukušos pavasara putnus ar radiatora restes haizivs redelēm, devās BMW Z4. Pa pēdām, augstapgrieziena dzinējam rēcot, nesās vēl viens haizivveidīgs, sudrabots ķermenis – Honda S2000. Bet noslēdza kolonnu spilgti dzeltenais “velc-stumj” Boxster…
Cienīgs trijnieks! Žēl, ka mēs nevarējām dabūt vēl 225-spēcīgo Audi TT ar vaļējo augšu un Mercedes SLK. Būtu vēl interesantāk.
Lai gan arī Hondu un Porsche mēs atradām ne bez problēmām – caur klubiem, caur Interenetu… Poligonā, kamēr mūsu tehniķis Andrejs Mohovs uzstādīja mērinstrumentus, mēs iepazināmies ar īpašniekiem – un saruna, pats par sevi saprotams, aizsākās par dizainu.
:table_open::
Aleksejam, investīciju bankas darbiniekam un tikko no Vācijas atdzītās trīsgadu Honda S2000 īpašniekam, bija atšķirīgs viedoklis:
:table_open::
Lai gan sākt strīdēties par gaumi neviens negatavojās. Kādam jaunā Z4 aizmugurējā daļa liekas pārāk „viegla”, bet priekšējā – pretēji,- pārāk smaga un agresīva. Kāds uzskata Boxster „biodizainu” par novecojušu, bet Hondu S2000 – otršķirīgu un bez oriģinalitātes. Un piekrītiet, ka pēc „pasniegšanas”, pēc radītā efekta uz skatītājiem BMW Z4 – viennozīmīgi ir visiem priekšā.
Pie tam, Z4 – reti viendabīgs automobilis pēc dizainisko risinājuma blīvuma: gan āriene, gan interjers ir vienlīdz interesanti. No ārpuses skatu piesaista reljefaini sānu apveidi un slīpā līnija uz priekšējā spārna ar emblēmu-pagriezienrādītāju vidū. Iekšā – platā „šķautne” uz priekšējā paneļa, durvju rokturi „tehno” stilā un stūre neparastiem metāliskiem spieķiem. Tiesa, „šķautne” panelī bija veidota nevis no matēta alumīnija, kā tas ir Z4 „sportisko” versiju interjerā, bet pulēta lamināta. Izskatās grezni. Biznesa klases rodsters?
:table_open::
Mazo stūri ar sarežģītas formas spieķiem arī veidoja, pirmkārt, dizaineri - bet tikai pēc tam to vērtēja no „sportistu” skata punkta. Un vēl pārsteidza sēdēšanas pozas īpatnības. Ja noregulē krēslu „pēc pedāļiem”, tad stūre izrādās pārāk tuvu - rokām ir par šauru! Nepalīdz pat stūres regulēšana divos virzienos.
:table_open::
Maigu reakciju uz gāzes pedāļa kustībām? Ērtu „pilsētas” dzinēja raksturu ar pārliecinošu vilkmi zemos apgriezienos? Viss šis 3-litru „zetam” ir. Sestais pārnesums, astoņdesmit, gāze - un rodsters paklausīgi seko gāzes pedālim, piepildot šauro kokpitu ar „noregulētas” izplūdes sistēmas uzmācīgu zemfrekvences dūkoņu. Bet bez tam, ir arī kas cits. Tas „kaut kas” sāksies, ja atkal apstājas, iegriež dzinēju līdz 4000 apgr./min.,- un atlaiž sajūgu. Rodsters „izšaujas” no starta spēcīgi un mierīgi, kā to dara paši plēsīgākie no kaķu dzimtas! Dzinējs no sākuma „iesēžas”, bet tūlīt pat iegriezīsies līdz 4000 apgr./min. - un jūs sajutīsiet slaveno BMW rindas „sešinieka” ķērienu. Tagad tikai spēj pārslēgt pārnesumus.
Augstos apgriezienos pie pilnībā atvērta droseļvārsta, dzinēja balss valdzina. Milzīga plēsēja elsas, kad tas steidz pēc medījuma. Viņš izsalcis, viņš alkst asinis! Katrs pārnesums no 4000 līdz 6000 apgr./min. - kārtējais asinskārais kliedziens. Upuris tuvāk, vēl tuvāk. Tūlīt panāks. Saplēsīs. Iznīcinās...
Apēda! Gan Boxsteru, gan Hondu! Neskatoties uz abu pārspēku jaudā. Jo pat S2000 dzinējs attīsta par 9 Zs vairāk. Ko tad teikt par Porsche - mums izdevās dabūt testam nevis parasto Boxster ar 2,7-litru dzinēju, bet 250 Zs stipro Boxster S. Tiesa,- ar „automātu”. Bet starpība - gandrīz 20 zirgspēku! Nepalīdzēja...
:table_open::
:table_open::
:table_open::
Bet tajā, kas attiecas uz ātrumu, Boxster zaudēja „zetam”. Un arī „opozīta” tembrs nav tik skaists, kāds tas varētu būt (tiem, kam palaimējās braukt ar Porsche 911, mūs sapratīs, tur dzinēja balss ir pavisam cita - dziļāka un bagātāka ar virsotnēm). Nu, bet „augšās” Boxster skan pietiekoši azartiski. Bet „automāts” ir patiešām lielisks! Pārslēgšanās „uz augšu” ir ātras un plūstošas, pamanāmas galvenokārt ar dzirdi, pēc izmaiņām dzinēja tembrā. „Uz apakšu” kārba pāriet nedaudz lēnāk, bet vienalga sparīgi. „D” režīmā gudrinieks Boxster pats laicīgi pāriet uz zemāku ātrumu, pie aktīvas braukšanas „tur” pārnesumu pietiekoši platā apgriezienu diapazonā, izvairoties no nevajadzīgām pārslēgšanām. Un, pēc visa spriežot, šis „automāts” atšķiras ar cietu hidrotransformatora bloķēšanu visos pārnesumos - tas ļauj iegūt tieši to „dzinēja izjušanu”, ciešas saites sajūta starp dzinēju un vadošajiem riteņiem, kas ir raksturīga tikai „mehānikai”.
Jā, Porsche spēka agregāts ir labs. Bet BMW - labāks!
Bet ko tad Honda?
:table_open::
Šeit ir pats neparastākais dzinējs. Ja izmanto tahometra loka „apakšējo reģistru”, nepārsniedzot ierasto slieksni 6-7 tūkstoši apgriezienu, tad Honda liksies vienkārši ātrs, dinamisks automobilis. Dzinējs neslikti velk „apakšās”, labprātīgi iegriežas katrā no pārnesumiem... Tomēr priekš tā, lai iepazītu S2000 pa īstam, nepieciešams pārkāpt pāri šim ieradumam, pārkāpt robežu - dot dzinējam aiziet „brīvsolī”. Pie tam, darīt to vajag ar pilnībā atvērtu droseļvārstu. Redz, te, pēc septiņiem tūkstošiem, arī sākas orģijas - dzinējs „uzsprāgs” ar skaņu un vilkmi!
:table_open::
Honda’s šasija arī ir noregulēta kā sacīkšu auto. Cieta piekare liek rodsteram piedejot uz nelīdzenumiem un „nolekt” no trajektorijas līkumos ar ceļa seguma sanesumiem. Bet, pie tam, ne mazākās nepārliecinātības nejūt - Honda vienmēr paliek kontrolē. „Asais” un ne pārāk stingrais stūres rats augstākajā mērā ir informatīvs. Momentānās un precīzas reakcijas izsauc patīkamu „monolītas” šasijas izjūtu. Tomēr ar Hondu vajag būt uzmanīgam - pie gāzes nomešanas tas labprātīgi ieiet slīdē. Uz mitra asfalta slīdes fāzes pagarinās un prasa no braucēja vēl precīzāku koriģējošo darbību aprēķinu. Bet nekāda stabilitāti saglabājoša elektronika nav paredzēta!
„Un nevajag ar’!” - priecīgi uzsauksim mēs. Cik labi, kad priekš tā, lai paliktu ar lieliski noregulētu automobili divvientulībā, neko nevajag nospiest un izslēgt...
:table_open::
Bet kādēļ uz nelīdzenumiem Porsche noraustās ar visu virsbūvi? Kādēļ tā noraustās rokās stūre? Lieta nav tikai piekarē, bet arī virsbūvē. Pēc visa spriežot, tā ir nepietiekoši stingra! Par to liecina ne tikai vibrācijas no ceļa, bet arī „izsmērētās” reakcijas uz stūres griešanu. Pie tam, ar paceltu jumtu, kas tomēr nedaudz palielina virsbūves stingrumu pagriezienos, samazinās vibrācijas, bet tikai nedaudz.
:table_open::
Bet šasijas regulējums izrādījās neviennozīmīgs.
:table_open::
:table_open::
:table_open::
:table_open::
:table_open::
Bet varbūt tā tas ir arī domāts? Varbūt bavārieši gribēja radīt cilvēkam pie stūres ilūziju par cīņu starp automobili un ceļu? Varbūt viņi gribēja, kā saka angļi, "papiparot brokastu auzu tumi"?
:table_open::
Pilnībā automatizētā BMW jumta salikšanas sistēma - piektā priekšrocība (Porsche’i ir viens „manuāls” slēdzis priekšējā stikla augšējās sijas centrā, bet Honda’i divi slēdži stūros). Mūsdienīga un efektīva Z4 klimata kontrole Porsche’s novecojušo slēdžu un trokšņainā vietā - sestā priekšrocība. Tiesa, Boxster’im ir labāka aerodinamika ar nolaistu jumtu - BMW salonā ir tomēr vējaināks. Bet Honda’s salonā ar nolaistu jumtu pastaigājas īsta vētra...
Bez tam, BMW Z4 ir viena netverama īpašība, kas trūkst gan Honda’i gan Boxster’am. BMW ir jūtams spožums. Kā tagad ir modīgi teikt - "glamūrs". Un neizbrīna, ka visi 50 automobiļi, kurus Krievijā ieveda oficiālie dīleri pēc kvotām, jau pārdoti.
Bet pieprasījums pēc Boxster un Honda pie oficiālajiem dīleriem praktiski nav. Un arī Aleksejs savu trīsgadīgo Hondu S2000 nopirka pie pazīstama automobiļu pārdzinēja. Un mēs pa labam viņu apskaužam.
Kaut arī BMW Z4, protams, labāks...
Aleksandrs Divakovs, Leonīds Golovanovs
Autoreview.ru