Jaunais BMW X5 spēj vairāk!

  • Raksta opcijas
  • Lasīt komentārus (19)
  • Drukāt
  • 12-08-2003

    Vienīgais „bezceļnieks” no BMWX5 – tiks modernizēts. Septembrī Frankfurtes autosalonā bavāriešu kompānija reprezentēs jauno versiju savam džipam. Neskatoties uz izmaiņām dizainā un dzinējos, X5 parādīsies „intelektuālā” pilnpiedziņa.

    Ārēji X5 ir ticis nedaudz pakļauts izmaiņām salīdzinājumā ar priekšgājēju, kas tika prezentēts pirms četriem gadiem. Visvairāk izmaiņas skārušas priekšējo daļu. Motora pārsegs izskatās daudz izteiktāks un pēc kompānijas vārdiem, „pateicoties jaunajai BMW formu valodai, ar šādi izliektu virsmu automobilis demonstrē tā dinamiskumu”. Nedaudz citādāki ir kļuvuši arī lukturi, pie kam, priekšējie lukturi ir ieguvuši arī t.s. „eņģeļu acis”. Izmainīts arī radiatora režģis.

    Bet galvenā patiesība ir tur – iekšā!

    Šī pilnpiedziņas sistēmas nosaukums xDrive atgādina „intelektuālo” vadības sistēmu iDrive, kas pirmo reizi tika izmantota 7. sērijā.

    xDrive ļauj sadalīt griezes momentu starp priekšējo un aizmugurējo asi. Pie kam, darbojas tā, kā apgalvo paši bavārieši, ātrāk par visām citām tamlīdzīgām sistēmām. Dators izmanto ne tikai datus no riteņu sensoriem, kas ziņo par izbuksēšanu, bet arī datus, kuri tiek iegūti no stabilizācijas sistēmas DSC sensoriem. Tā, piemēram, informācija par automobiļa griešanos attiecībā pret vertikālo asi un leņķi, par kādu pagriezta stūre, ļauj precīzi noteikt faktisko automobiļa stāvokli.

    Tamdēļ xDrive var, piemēram, strauji iebraucot līkumā, jebkurā mirklī optimāli sadalīt griezes momentu starp abām asīm un ievērojami samazināt sānslīdes un nepietiekamas apgriežamības risku. Tiesa, nav fakts, ka tāda iejaukšanās patiks vadītājiem, kas pieraduši pie fun to drive līdzšinējos BMW modeļos. Toties tiek paaugstināts aktīvās drošības līmenis. Tāpat varēs papildus aprīkojumā iegādāties adaptīvos lukturus, kas „skatās ap stūri”. Bet jau bāzes komplektācijā automobiļiem ar 8-cilindrīgajiem dzinējiem tiks uzstādīti bi-ksenona lukturi.

    Jā, un arī ar pasīvo drošību X5 nav nekādu problēmu. Tas ir vienīgais lielais džips, kurš ieguvis 5 zvaigznītes (augstāko iespējamo novērtējumu) Euro-NCAP neatkarīgajos crash testos.

    X5 iegūs arī 3 jaunus dzinējus – 4,4-litrīgu V8 benzīna motoru (320 Zs), 3-litrīgo dīzeli ar Common Rail sistēmu (218 Zs) un benzīna motoru ar tilpumu 4,8-litri (>400 Zs). Tiesa, pēdējais no tiem parādīsies tikai nākamā gada pavasarī.

    Benzīna 4,4-litrīgais V8 faktiski ir „nošpikots” no 7. sērijas dzinēja ar to pašu tilpumu. Saprotams, tas būs adaptēts džipa vajadzībām.

    Tikai nieka 7 sekundēs šo milzeni tas nogādās līdz 100 km/h lielam ātrumam, bet maksimālais ātrums atdursies pie 240 km/h. Savukārt 745i rādītāji, protams, labāki – 6,3 sekundes un 250 km/h (elektroniski ierobežots), bet nedrīkst aizmirst, ka tās ir absolūti dažādas klases automašīnas. Tiesa, ar mehānisko transmisiju šo motoru neizdosies iegūt – tāda automašīna tiek komplektēta tikai ar 6-pakāpju „automātu”. Toties, ja vadītājs vēlas pārslēgties manuāli, tad būs jāpērk turbodīzelis. Arī tas ir pietiekoši izveicīgs: 8,3 sekundes aizņem ieskrējiens līdz 100 km/h, bet maksimālais ātrums – 210 km/h. Iepriecina tas ar savu ekonomiskumu – tikai 8,6 litri uz 100 km jauktajā ciklā.

    Otrās paaudzes BMW X5 tirdzniecība Eiropā sāksies 2003. un 2004. gada mijā. Cenas pagaidām nav paziņotas.


    Tikai reģistrēti lietotāji drīkst pievienot komentārus


    Reģistrēties