BMW X3 – tagad jau pilnīgi oficiāli
|
|
Pirmo reizi BMW kompānija X3 izpildījumā piedāvā apvidus auto tirgū “premium” klases automobili, kas atrodas zemākā kategorijā par X5 un ir gatavs iekarot visas pasaules ceļus gan ar labu, gan sliktu segumu. BMW X3 prezentācija notiks starptautiskajā autoizstādē Frankfurtē, kas notiks septembrī.
X3 raksturojošās proporcijās ir manāms sportiskums un aktivitāte, automobilis ar klasiskiem un jauniem BMW dizaina elementiem. Tā patstāvību BMW modeļu gammā pasvītro tikai tam raksturīgās detaļas, piemēram, no jauna interpretētie aizmugurējie sānu stikli, jauna “nāšu” forma vai priekšējie un aizmugurējie lukturi. Lielā riteņu bāze un īsās pārkares, kā arī uz leju noliektā jumta līnija aizmugurē pasvītro dinamiskumu pat uz vietas stāvošam automobilim. Efektīvi paplašinātās riteņu arkas un izteiktais automobiļa purngals piešķir šim jaunumam stingru raksturu un pasvītro to, ka šis automobilis būs pārliecināts par sevi jebkurā situācijā.
X3 tiks komplektēts ar 3-litrīgiem benzīna un dīzeļa dzinējiem. Pie 231 Zs jaudas X3 3.0i attīsta maksimālo ātrumu 210 km/h, bet ar papildus aprīkojumā pieejamo mikročipa tūningu (pieejams kopā ar sportisko paketi), tas ieskrienas līdz 224 km/h. Īpaši augsta griezes momenta mīļus iepriecinās X3 3.0d. Vēl nesen modernizētais rindas sešcilindru turbodīzeļa spēka agregāts ar tiešās Common Rail (otrās paaudzes) degvielas iesmidzināšanas sistēmu attīsta 204 Zs, bet maksimālais griezes moments ir iespaidīgi 410 Nm. Arī ar šo dzinēju aprīkotais automobilis būs spējīgs ieskrieties līdz 210 km/h, taču maksimālo ātrumu tas sasniegs pie 218 km/h. Abi dzinēji jau standarta aprīkojumā būs pieejami ar 6-pakāpju mehānisko transmisiju, bet pēc pircēja vēlmes tas var tikt aprīkots ar 5-pakāpju Steptronic “automātu”. Vēlāk būs pieejami arī citi dzinēja varianti.
Galvenā X3 atšķirība ir jaunā pilnpiedziņas sistēma xDrive. Tā nodrošina laidenu griezes momenta sadalījumu starp priekšējiem un aizmugurējiem riteņiem. Sistēma uzreiz saprot, kad nepieciešams izmainīt griezes momenta sadalījumu un reaģē ļoti ātri. Braucot pa ceļu, sistēma, kā likums, reaģē vēl pirms riteņi ir zaudējuši saķeri ar ceļu. Ar to pašu xDrive, piemēram, dinamiski izbraucot līkumus, sistēma jebkurā momentā var sadalīt griezes momentu uz attiecīgo asi, kas attiecīgi samazina pārliekas (oversteer) vai nepietiekamas pagriežamības (understeer) risku.
Uz ceļa xDrive nodrošina jūtamu ieguvumu dinamiskumā, gūstot baudu no braukšanas, kā arī esot pārliecinātam par drošību. Savukārt tāda balstiekārtas regulējoša sistēma kāda ir, piemēram, DSC – iedarbojas krietni vēlāk, salīdzinot ar automobiļiem, kam ir pilnpiedziņas sistēma. Bez tam, xDrive nodrošina daudz labāku caurejamību pa sliktiem ceļiem vai arī pa slidenām virsmām, jo vairāk griezes momenta ļoti īsā laikā tiek novadīts uz riteni, kam ir efektīvāks saķeres koeficients ar ceļa virsmu, jo citādāk ritenim ar ne tik labu saķeri draud izbuksēšana.
X3 salons un plašās tā komplektācijas iespējas pārvērš to par īstu BMW, tas ideāli piestāv aktīviem cilvēkiem ar dažādām interesēm. Pateicoties augsti novietotajām sēdvietām, BMW vadītājs un pasažieri ne tikai ļoti labi pārredz apkārtni, bet arī vienreizēji grezno un mūsdienīgo salonu. Šeit ir viss – BMW tipiskā elektronika un estētika, kas atbilst automobiļa sportiskajai atmosfērai, milzums praktisku risinājumu. Ļoti plašs ir materiālu klāsts, sākot ar klasiskajiem un beidzot līdz mūsdienīgi sportiskajiem, kā arī gandrīz neierobežotā krāsu gamma ļauj katram nokomplektēt salonu atbilstoši savām individuālajām vēlmēm. Priekšējā paneļa pašā vidū atrodas pēc pasūtinājuma pieejamais navigācijas sistēmas krāsu monitors formātā 16:9, kurš nepieciešamības gadījumā izbīdās uz augšu.
Daudz vietas un plaši atveramās bagāžnieka durvis, kur var ievietot sportisko inventāru, piemēram, kalna velosipēdus. Neskaitāmās “kabatiņas” un nišas pasvītro augsto X3 funkcionalitāti.
X3 izstrādātāji ir strādājuši ar ļoti augstām “laktiņām” attiecībā pret aktīvo un pasīvo sistēmu nodrošinājuma. Veiksmīgais BMW SAV (Sport Activity Vehicle) konstrukcijas princips – caur eļļas karteri izvadītā priekšējo riteņu dzenošā vārpsta – nodrošina ļoti zemu X3 smaguma centru, tādejādi izvairoties no sānsverēm. xDrive ar ļoti inteliģento griezes momenta sadalījumu rūpējas par to, lai X3 pat pie ļoti straujas līkumu izbraukšanas paliktu stabils. Līdz ar to kritiskas situācijas praktiski nav iespējamas. Ja arī tas notiks, tad stabilitāti nodrošinās standarta aprīkojumā uzstādītais DSC (Dynamic Stability Control). Bet tas vēl nav viss, automobilis ir aprīkots arī ar HDC (Hill Descent Control) sistēmu, kas palīdz pie nobraukšanas no kalna, kā arī TSC (Trailer Stability Control), kas palīdzēs velkot piekabi.
Jaunais BMW X3 pārdošanā nonāks 2004. gada sākumā Eiropā un Ziemeļamerikā. Bāzes versijā BMW X3 ar 3-litrīgu benzīndzinēju maksās 39’000 eiro, taču versija ar dīzeļdzinēju maksās nedaudz vairāk.