Jaunā BMW 5. sērija - 11 balles 10 baļļu sistēmā!

  • Raksta opcijas
  • Pievienot komentāru
  • Drukāt
  • 16-06-2003

    Lai arī jauno modeli no vecā šķietami šķir teju mūžība, izmaiņas raksturā liekas kā smalks uzlabojums. E39 jau bija komfortabls, ļoti spējīgs un apveltīts ar lieliskiem dinamiskajiem rādītājiem. Jaunajam modelim var piedēvēt visu to pašu – un vēl mazliet. Tā teikt, 11 balles 10 baļļu sistēmā.

    Viens no grūtākajiem, bet tomēr interesantākajiem inženieru un citu autoindustriju pārstāvošo cilvēku uzdevumiem ir jāizpilda tad, kad ir laiks pārveidot modeli, kurš ilgus gadus ir bijis sava segmenta līderis un standartu noteicējs. Bieži vien tā nav problēma, jo laikā, kad kāds modelis tiek nomainīts (pašlaik šī nomainīšana parasti notiek apmēram piecus gadus pēc ardievu pateikšanas iepriekšējam modelim), to jau ir tā vai citādi apsteiguši kāds vai kādi no konkurējošajiem modeļiem.

    Bet BMW piektā sērija E39, kas ir ražota jau no tālā 1995. gada un pēdējo reizi piedzīvojusi vairāk vai mazāk nopietnas izmaiņas 1997. gadā, joprojām ir modelis, ar kuru salīdzina pilnīgi visus šī - augstākās vidējās klases - segmenta automobiļus (Audi A6, Volvo S80, Mercedes E klase, Jaguar S-Type, Saab 9-5...). Šī modeļa pārdošanas apjomi ir kāpuši gadu no gada, un gandrīz katrs sevi cienošs medijs, kas raksta par automobiļiem, ir atkal un atkal par šīs klases līderi atzinis tieši šo auto.

    Bet autoražotāji ļoti labi saprot, ka gulēt uz lauriem ir pilnīga muļķība – jānotiek evolūcijai. Autoražotāji saprot arī to, ka vienmēr vēl ir iespējams uzlabot konkrēto modeli, un viņi strādās, kamēr tiks pieslīpētas pat automašīnas, kas atzītas par gandrīz perfektām.

    Lai arī jauno modeli no vecā šķietami šķir teju mūžība, izmaiņas raksturā liekas kā smalks uzlabojums. E39 jau bija komfortabls, ļoti spējīgs un apveltīts ar lieliskiem dinamiskajiem rādītājiem. Jaunajam modelim var piedēvēt visu to pašu – un vēl mazliet. Tā teikt, 11 balles 10 baļļu sistēmā.

    :table_open:::Lietotājam draudzīgāks iDrive::Kopumā jāsaka, ka lielākais solis uz priekšu sperts tieši tehnoloģiju ziņā (kā tam arī būtu jābūt). Daži mezgli ir pārņemti tieši no jaunā “septītā” BMW, ieskaitot iDrive, ARS (Active Roll Stabilization), ACC (Active Cruise Control), PDC (Park Distance Control) un Harmon Kardon Logic7 audiosistēmu. No visas šīs plejādes standartaprīkojums būs, šķiet, tikai iDrive. Ja esat braukuši (vai vismaz lasījuši par to) ar jauno BMW septīto sēriju, tad nevienai no šīm „fīčām” nevajadzētu būt nezināmai. Nedrīkstētu aizmirst piebilst, ka jaunais piektais BMW ir aprīkots ar „uzlaboto” iDrive sistēmu, kas itkā ir vienkāršāk un ātrāk apkalpojama (uzlabota izvēlņu sistēma un vēl šādi tādi nieki). Taču jāsaka, ka neskaitot lielāko un krāsaināko displeju (pieejams, ja pasūta navigācijas sistēmu vai arī „premium” klimatkontroli), mēs nespējām atrast atšķirības starp šo un septītās sērijas iDrive sistēmu. Un, runājot par lietošanas vienkāršību, vien jāpiebilst, ka veseliem trijiem BMW inženieriem testētas automašīnas borta kompjūteru un iDrive sistēmu valodas nomaiņa no vācu uz angļu prasīja gandrīz 10 minūtes, kad mēs palūdzām viņu palīdzību...

    :table_open:::BMW E60 šasijas konstrukcija::Bet nevajadzētu uztvert jauno piektās sērijas BMW vienkārši kā mazāku septīto BMW. Lai arī daudz tehnoloģisku jaunumu ir pārceļojuši tieši no septītās sērijas, neaizmirsīsim, ka dažas novitātes piedzīvojušas savu debiju tieši šogad, E60 sedanā. Visinteresantākā no tām, šķiet, ir AFS (Active Front Steering), jo tā ir spējīga regulēt stūrēšanas attiecību divas reizes (starp 10:1 un 20:1) atkarībā no braukšanas ātruma. BMW izklāstā teikts, ka šī sistēma ir praktiski tas pats "steer-by-wire", pazīstat no aviācijas, bet atšķirība ir tajā momentā, ka BMW joprojām izmanto mehānisku pārvadu starp stūri un priekšējiem riteņiem, un to braukšanas baudītājiem vajadzētu novērtēt. Ja AFS ir bojāts vai kādu citu iemeslu dēļ nav spējīgs darboties, automašīna joprojām būs kontrolējama ar attiecību 15:1. Panāktais rezultāts – neskatoties uz ātrumu, vadītājam nekad nebūs jāpieliek pūles, lai pagrieztu automobili tieši tik daudz, cik nepieciešams. Elektronikas kontrolēts „konsekvences trūkums”, ja tā varētu teikt, stūres reakcijā, iespējams, dažiem izklausīsies visai aizdomīgi, un arī mums jāatzīst, ka, nobraucot no lielceļa (ar attiecīgajiem ātrumiem) un iegriežoties hotelī, pagriezām stūri daudz par daudz. Lai nu kā, pieraduši pie stūres uzvedības dažādos apstākļos, atzīstam, ka ideja ir apsveicama un ļoti palīdzēja, piemēram, manevrējot līkloču ceļā gar Sardīnijas dienvidu piekrasti.

    :table_open:::Purngals izgatavots no stingra alumīnija::AFS būs papildaprīkojums visiem 2004. modeļu gada E60 piektās sērijas automobiļiem un visām aprīkojuma versijām, izņemot 545i ar sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu – šajā gadījumā AFS būs jau standarta modelī. Tā darbosies roku rokā arī ar sporta paketi aprīkotajos 525i, 530i un 545i (ar “automātu”), kuriem būs DSC dinamiskā stabilitātes kontrole, līdz ar to stabilitātes saglabāšanai uz ceļa tiks ņemti vērā arī stūres pagriešanas daudzums un novirzes no kursa dati. BMW cilvēki pat zināja teikt, ka TĀ IEJAUKSIES STŪRES DARBĪBĀ, tāpēc ir iespējams, ka jutīsiet, ka jums pat sit stūri no rokām laukā (!!!), lai novērstu automobiļa apgriešanos ap savu asi, taču mēs šādas lietas nemanījām ne brīdi.

    :table_open:::BMW E60 drošības struktūra::Godīgi sakot, mēs ne reizi nesajutām, ka jaunais piektās sērijas BMW darītu ko tādu, ko mēs nevēlētos, lai tas dara. Jaunā automobiļa platforma ir sasodīdi labi balansēta, un BMW apstiprināja, ka ir panākts ideāls masas sadalījums pa asīm (50/50) izmantojot jaunos viscaur alumīnija priekšējās piekares un šasijas komponentus. Īstenībā, jāsaka, ka gandrīz visa konstrukcija zem auto ārējā “bapvalka” ir no alumīnija, ko BMW paši dēvē par „Intelligent Lightwiegt Construction”. Tā ir pirmā šāda veida konstrukcija, ko ir izstrādājis pats BMW, un tajā tiek izmantotas jauni Hi-Tech materiālu sasaistes paņēmieni, kas garantē lielisku konstrukcijas stingrību. BMW šādi ir nometis apmēram 81 mārciņu svara, kas, protams, attiecīgi atsaucās uz vadāmības uzlabošanos. Pie kam, BMW arī apliecināja, ka tas nenozīmējot, ka šāda veida konstrukciju būtu daudz komplicētāk remontēt.

    :table_open:::HUD projicē informāciju uz vējstikla::2004. gadā arī debitēs E60 jaunās adaptīvās priekšējās gaismas un adaptīvās bremžu ugunis. Priekšējās lampas ir biksenona (ksenona lukturi gan tuvajām, gan tālajām gaismām) lukturi, kas automātiski tiek savērsti pagrieziena virzienā (pie kam, šī sistēma strādā kopsolī ar AFS un DSC). Adaptīvās bremžu ugunis nozīmē to, ka, vadītājam spēcīgāk nospiežot bremžu pedāli, bremžu ugunis iedegsies spilgtāk, tādējādi brīdinot aizmugurē braucošos. Vēl papildaprīkojumā būs „Run-Flat” riepas ar riepu spiediena monitoringa sistēmu, kā arī HUD (Heads-Up Display), kas ir kā iedomāts ekrāns uz vējstikla aiz stūres, kurš būs daudzkrāsains, kā arī tam tiks automātiski regulēts spilgtums un kontrasts atkarībā no gaismas daudzuma apkārtējā vidē (piemēram, tas būs blāvāks, kad brauciet pa tuneli, un spilgtāks, kad saule parādās no mākoņu aizsega). Braucējs var pats izvēlēties, kādu informāciju tas vēlas redzēt uz šī displeja, ieskaitot navigācijas sistēmas datus un intrukcijas (ja auto ir aprīkots ar uz DVD bāzēto navigācijas sistēmu). Runājot par DVD, ir paredzēts pat speciāls nolokāms DVD pleijeris ar ekrānu aizmugurējiem pasažieriem.

    :table_open:::Ja visas šīs augstās klases tehnoloģijas jums ir sajaukušas prātu (vai vēl trakāk – jūs sākat domāt, ka 5. sērija kļuvusi par izskaistinātu, bezkaislīgu datora mikroshēmu), neaizmirstiet arī par daudz vienkāršākajiem uzlabojumiem. Kā piemēram, kamēr abi 2,5- un 3,0-litrīgie rindas sešcilindru dzinēji ir palikuši praktiski bez izmaiņām, salīdzinājumā ar iepriekšējo modeli, abi modeļi tagad var tikt aprīkoti vai nu ar 6-pakāpju manuālo transmisiju, vai nu ar 6-pakāpju sekvenciālo ātrumkārbu SMG (Sequential Manual Gearbox - līdzīga tai, kas bija pieejama iepriekšējos gadus M3 modelim). 6- pakāpju Steptronic automātiskā transmisija arī šajā modelī būs pieejama ar gan ar sportisku, gan ar manuālo pārnesumu pārslēgšanas iespēju agresīvākiem vadītājiem. Beigu biegās neaizmirsīsim arī 4,4-litrīgo V8 (ņemts pa tiešo no 7. sērijas), kas nonāks jaunajā 545i. Šis dzinējs ir aprīkots ar visādām progresīvām tehnoloģijām (Valvetronic droseles kontrole, nedaudz mainīta ieplūdes sistēma utt.), kas nav pieejamas 7. sērijai.

    :table_open:::Kaut arī mēs gribētu teikt, ka iepazinām jauno 5. sēriju visās tās daudzpusīgajās formās, patiesība ir tāda, ka iztirzājām tikai 530i modeli gan ar 6-pakāpju mehānisko, gan ar automātisko transimsiju, kas bija pieejama prezentācijā presei. Kamēr esam ierobežoti savā redzeslokā, mums bija pietiekami daudz laika, ko pavadīt šajā auto. Pirmkārt, kā jau iepriekš minējām, tā ir perfekti balansēta automašīna. Agresīvi braukšanas manevri nedaudz tomēr ietekmēja kopējo balansējumu, pat modeļos ar AFS sistēmu, bet vadāmība (kontrole) pār BMW lolojumu netiek zaudēta. Automobilis ir arī rafinēts un ļoti kluss pie lielceļa braukšanas ātruma, jāsaka, ka pat labāks par esošo 5. sērijas E39 modeļiem.

    :table_open:::Aizmugurē sēdošajiem tagad vairāk vietas::Iekšpusē 2004. gada 5. sērijas “bembim” ir daudzas iezīmes no pašreizējās 7. sērijas (iDrive ir visacīmredzamākā), bet mēs bijām priecīgi redzēt, ka pat automobiļiem ar automātisko pārnesumkārbu pārslēgs atrodas viduskonsolē, nevis aiz stūres. Tāpat kā 7. sērijā elementārākās audio un klimata kontroles opcijas ir pieejamas bez iDrive starpniecības, un visām vadības ierīcēm (tostarp arī pārējiem apdares materiāliem) bija labas kvalitātes izskats un tauste. Mums vislabāk patika tumšās papeles (”Dark Pople”) koka interjera apdare (tā ir daļa no “premium” aprīkojuma), kas izskatījās sportiska un grezna vienlaicīgi. Vieta aizmugurē ir ievērojami vairāk, salīdzinājumā ar esošo modeli, kā arī komforts (gan priekšā, gan aizmugurē) ir pirmšķirīgs.

    :table_open:::Saražotās produkcijas pārbaude BMW rūpnīcā::Ar tik daudziem jaunievedumiem un uzlabojumiem 2004. gada 5. sērijā ir skaidrs, ka BMW gribējis saglabāt līderpozīcijas luksus sporta sedanu klasē. Kaut arī mēs neuzskatām, ka tehnoloģijas var panākt visu maksimālas braukšanas automobiļa radīšanā, BMW ir spējis veiksmīgi apvienot abus konceptus jaunajā 5. sērijā.

    edmunds.com
    Tulkoja Prfctyon


    Tikai reģistrēti lietotāji drīkst pievienot komentārus


    Reģistrēties