Beidzot BMW Z4 saņem ko pelnījis - V8 dzinēju !

  • Raksta opcijas
  • Pievienot komentāru
  • Drukāt
  • 28-05-2003

    Jā, beidzot ir noticis tas, uz ko bijām gaidījuši – pirmais BMW Z4 ar 400 Zs jaudīgu V8 dzinēju no pašreizējā BMW M5. Vācijas tūninga ateljē Hartge attaisnoja daudzu sportisku auto mīļu cerības uz BMW Z4 ar V8 dzinēju, jo visi pašreizējie BMW Z4 ir ar rindas 6-cilindru dzinējiem (2.5i un 3.0i). Arī dzirdētas baumas, ka iespējamais BMW M Roadster būs ar 6-cilindru dzinēju.

    Jāsaka uzreiz, ka pieejamā informācija internetā par šo modeli ir ļoti skopa, jo vairāk par to, kas rakstīts oficiālajā Hartge mājas lapā, zināms nekas nav. Pēc pieejamo asesuāru apraksta var secināt, ka galējā versija ir vēl tapšanas stadijā, jo vairākas balstiekārtas modifikācijas, kā arī spoileri atrodas izstrādāšanas procesā.

    Bet kas ir zināms uz šo brīdi?

    Lai BMW Z4 no 6-cilindru modifikācijas pārvērstu 8-cilindrīgā versijā, nav jādara nekas sarežģīts – izvelciet jau tur esošo BMW spēka agregātu un ievietojiet tur V8 no BMW M5. Tas arī viss. Iespējams, ka kāds no jums domās, ka šāds tūnings ir pārāk radikāls (no pašreiz maksimāli pieejamiem 231 Zs 3.0i versijā, uzreiz pārlekt uz V8 400 Zs), bet Hartge tam dod arī garantiju: 2 gadu garantiju dzinējam un balstiekārtai bez nobraukuma ierobežojuma, bet 1 gada garantiju citiem mehāniskajiem mezgliem.

    Pats BMW M5 dzinējs nav modificēts, lai palielinātu tā jaudu vai vilkmi, tas ir atstāts rūpnīcas modifikācijā – 4’941 cc, 400 Zs jauda pie 6000 apgr./min. un 500 Nm griezes moments pie 3800 apgr./min. Arī ātrumkārba ir tā pati – 6 pakāpju mehāniskā, taču, plānota arī versija ar 6-pakāpju ZF automātisko ātrumkārbu.

    Pagaidām balstiekārta aprobežojas ar Hartge sporta atsperēm priekš Z4, taču izstrādes stadijā atrodas sporta balstiekārta speciāli šim modelim, tad vēl regulējamā sporta piekare un stabilizācijas sistēma.

    Runājot par eksterjeru, galīgi ir izstrādāts tikai priekšējais spoileris un Hartge zīmotnes BMW emblēmu vietā, taču vēl tiek strādāts pie sliekšņu uzlikām un motora pārsega.

    Interjera aprīkojumā ir pietiekami plaša aksesuāra izvēle, lai izdabātu ikkatra gaumei. Pedāļa uzlikas tiks nomainītas ar Hartge trīs alumīnija pedāļiem (modifikācijai ar mehānisko ātrumkārbu), alumīnija (pieejami vēl ir ādas, kļavas koka un riekstkoka) ātrumpārslēga uzgalis (bez iluminācijas), alumīnija Hartge emblēma stūrē, spidometra skala līdz 300 km/h vai arī 200 jūdzes stundā, ja metriskā sistēma jums nav izprotama.

    Protams, ka pilnībā tiek pārstrādāta arī izplūdes sistēma, bet diski šim modelim ir paredzēti tikai Hartge Classic, taču ar to izmēriem var variēt – sākot ar 8.5 x 17” (ar 225/45 ZR 17 riepām), beidzot ar 9 x 19” diskiem ar 265/30 ZR 19. Hartage modeļi tiek aprīkoti vai nu ar Pirelli, vai ar Continental riepām, kas atkarīgs no pircēja izvēles.

    Diemžēl nav zināmi šā automobiļa dinamiskie rādītāji, piemēram, maksimālais ātrums un ieskrējiens no vietas līdz 100 km/h, taču tos var apmēram minēt. Iespējams, ka maksimālais ātrums būs ierobežots pie 250 km/h, bet ieskrējiens būs apmēram 4,5 sekunžu robežās, jo BMW Z8, kas ir aprīkots ar BMW M5 dzinēju, līdz 100 km/h pēc rūpnīcas sniegtajiem datiem ieskrienas 4,7 sekundēs, taču Z4 ir vieglāks, kas ļauj tam šo pašu sprintu veikt ātrāk.


    Tikai reģistrēti lietotāji drīkst pievienot komentārus


    Reģistrēties