Tapšanas stadijā vairāki apvidnieki no BMW

  • Raksta opcijas
  • Pievienot komentāru
  • Drukāt
  • 20-04-2003

    Bavārijas kompānija gatavo debijai veselu sēriju ar jauniem apvidniekiem. Starp tiem ir arī kaut kas līdzīgs pikapam un džipam-kabrioletam. Pirmais publikas novērtējumam nonāks BMW X3 – nedaudz samazināta modīgā X5 versija.

    Lai arī vizuāli X3 būs nedaudz samazināts X5, tas tik un tā nav radīts nopietnu bezceļu pārvarēšanai. Tam priekš īsta apvidnieka ir pārāk zems klīrens, zemprofila šosejas riepas un virsbūves krāsas buferi, kurus būtu žēl saskrāpēt. Tas vairāk ir noderīgs tam, lai jebkuros laikapstākļos dotos turp, kur vēlies, neskatoties uz peļķēm un sniega daudzumu uz ceļa. Pilnpiedziņa tam nav labākas caurejamības nodrošināšanai, bet gan stabilitātei – tas ir spilgts “parketdžipu” cilts pārstāvis, orientēts jauniešu publikai, kas aizrāvusies ar ekstremālajiem sporta veidiem. X3 ļaus maksimāli ātri pārvietot pāris snovborda dēļus vai mountainbaikus sākot no šaurām pilsētas ieliņām līdz pat pašai virsotnei. Priekš tam topošajam jaunumam ir pietiekami jaudīgs dzinējs, precīzs stūres mehānisms un sportiska balstiekārta.

    Par X3 prototipu kļuva konceptuālais apvidnieks BMW xActivity, kas tika izrādīts janvāra autosalonā Detroitā. Daži no pielietotajiem tehnoloģiskajiem un dizaina risinājumiem ir ņemti tieši no šī koncepta. Piemēram, izbīdāmā bagāžnieka grīda, kas atvieglo iekraušanu. Bet saliekamais jumts, kā konceptuālajam xActivity, jaunajam X3 gan nebūs. Atšķirt jauno BMW modeli no X5 varēs pavisam viegli, jo tam ir citādākas formas priekšējie lukturi, agresīvs buferis un oriģināli aizmugurējie lukturi. Jāatzīmē, ka tieši tādā pašā stilā tiks ieturēta arī jaunā 3. sērija, uz kuras bāzes arī šis modelis ir būvēts. Kopumā BMW X3 izskatīsies daudz agresīvāks un muskuļotāks par pārējiem šīs vācu firmas modeļiem.

    Tehniskajā aspektā X3 būs ārkārtīgi līdzīgs jaunās paaudzes 3. sērijai, kas debitēs 2005. gadā. X3 saņems diezgan plašu dzinēju gammu. Visupirms, protams, tie ir Bavārijas kompānijai tradicionālie rindas “sešinieki” ar 170 Zs (2.0i), 192 Zs (2.5i) un 231 Zs (3.0i) jaudu, kā arī 2- un 3-litrīgie dīzeļdzinēji ar 150 un 193 Zs jaudu attiecīgi. Saldajam ēdienam, katrā ziņā ne ātrāk par 2005. gadu, bavārieši sagatavos apvidnieka M-versiju, kas būs aprīkota ar 3,6-litrīgu V8 spēka agregātu. Jaunā apvidnieka atšķirības zīme, kā jau visiem BMW, kļūs teicamā vadāmība un bezkompromisu stabilitāte trasē. Starp daudzajām elektroniskajām sistēmām, ar kurām būs aprīkots topošais X3, vērts atzīmēt aktīvo traction control, kas automātiski ieslēdzas uz slidena vai nelīdzena ceļa, kā arī “gudro” balstiekārtu, kuras iestādījumi mainās atkarībā no individuālā braukšanas stila. Automobilis būs aprīkots arī ar elektronisko sistēmu, kas sadala vilkmi starp abām asīm, kā arī elektronisko diferenciāļa bloķētāju, analogu BMW X5. Pēc gabarītiem X3 būs ļoti līdzīgs 3. sērijas universālam. Pie tam, X3 būs piecvietīgs – BMW nolēma nesekot vairumam autoražotāju, kas kompaktus automobiļus veido septiņvietīgus (Renault Scenic, Maserati Kubang, VW Touran u.c.), bet gan liekot uzsvaru komfortam.

    Spriežot pēc dzirdētās neoficiālās informācijas, BMW gatavo vēl virkni interesantu apvidnieku. Kopā ar bāzes 5-durvju modeli, bavāriešu firmas gammā piepulcēsies arī 3-durvīgs apvidnieks, tiesa, prezentējot to vēlāk.

    Ar 5-durvīgo versiju tai kopīga būs tikai šasija, viss atlikušais, tajā skaitā arī dizains, būs citādāks. Mašīna sauksies arī citādāk – ATC jeb All-Terrain Cruiser. 3-durvīgās versijas īpatnība būs tā, ka daļa tā virsbūves ir transformējama, ļaujot automašīnu pārvērst pikapā. Šis modelis tiks aprīkots ar speciālām ierīcēm, kas ļauj pie virsbūves piestiprināt velosipēdus un motociklus transportēšanai.

    Būs arī vēl viens interesants modelis par X3 tēmu, šoreiz tas būs džips-kabriolets. Visas šīs automašīnas parādīsies, visticamākais, 2005. gadā – tieši tad, kad debitēs arī X3 M-versija. Savukārt paša BMW X3 prezentācija ir paredzēta septembra Frankfurtes autosalonā. Šos jaunos modeļus ražos Austrijas Magna rūpnīcā līdz 2003. gada beigām, kaut arī pārdošanā tie nonāks ātrākais 2004. gada sākumā. Tas konkurēs ar Land Rover Freelander, Lexus RX300, VW Touran un dārgākajām Honda CR-V un Toyota RAV4 versijām. Pēc neoficiālas informācijas bāzes versijā BMW X3 Eiropā maksās ap 34’000 eiro.


    Tikai reģistrēti lietotāji drīkst pievienot komentārus


    Reģistrēties