Sīka, smalka un oficiāla informācija par BMW 5. sēriju
|
|
Mēs jau sen rakstījām par jaunās 5. sērijas (E60) specifikācijām, taču tagad ir pieejama pilnīgi oficiāla BMW AG informācija un attēli ar jauno modeli. Līdz prezentācijai palikuši tikai daži mēneši, un mēs teiksim ardievas pašreizējam E39. BMW ar šo automobili uzstāda pilnīgi jaunus standartus biznesa klases automobiļiem, kārtējo reizi...
Minhene. Ārējais izskats ir visai iespaidīgs: jau pirmais acu skatiens uz sportiski eleganto virsbūvi ar efektīgajām lēcām ļauj ieraudzīt jaunajā 5. sērijā dinamisku biznesa klases pārstāvi no BMW. Šī dinamika ir sajūtama pateicoties kopējai tehnoloģiskajai koncepcijai šajā automobilī ar jauno atviegloto virsbūvi no alumīnija un tērauda. Salonā tagad ir vairāk vietas, kā arī komforts kļuvis ievērojamāks, bet pie tā visa – automobiļa masa tieši ir samazinājusies, samazinājies arī ir degvielas patēriņš, ievērojami uzlabojušies dinamiskie rādītāji, bet izsvarojums starp asīm ir palicis ideāls.
Gandarījuma sajūtu pie stūres, pilnīgu drošību un augstu komfortu nodrošina ideāli noregulētā alumīnija balstiekārta, bet šīs sajūtas padarīt vēl izteiktākas, palīdz aktīvās sistēmas. Jaunais “piecsimtais” iepazīstina pasauli ar vēl vienu jaunumu zem nosaukuma “aktīvā stūres vadība” no ZF un aktīvo sistēmu, kas palīdz virsbūvei līkumos nesasvērties “Dynamic Drive”. Pateicoties šīm sistēmām, kas ir pieejamas pasūtinot 5. sēriju, nodrošina vadītājam iespēju izbaudīt pilnīgi jaunu dinamikas sintēzi, vieglumu vadīšanā un komfortablu pārvietošanos. Bez tam, BMW, piedāvājot plašu riepu izvēli, kas “nebaidās” no saduršanas, ļauj jaunajam “piecsimtajam” nostiprināt savas līderpozīcijas tirgū ar tādu pieejamo riepu klāstu, nodrošinot iespēju ar, tā saucamo, avārijas braukšanas režīmu.
Prezentācija ar 6-cilindrīgajiem dzinējiem: 520i, 530i un 530d nokļūs pie klientiem jau 2003. gada jūlijā. Jaunā 5. sērija, kas Eiropas tirgū nonāks jau 2003. gada jūlijā, no sākuma būs pieejama trīs variantos ar rindas 6-cilindrīgajiem dzinējiem: tas ir 520i ar 125kW/170Zs jaudu un griezes momentu 210 Nm, 530i ar jaudu 170kW/231Zs un griezes momentu 300 Nm, kā arī 530d ar jaudu 160kW/218Zs un griezes momentu 500 Nm, kas ir aprīkots ar jaunu dīzeļa spēka agregātu ar Common Rail sistēmu otrajā paaudzē. Visi trīs modeļi jau bāzes versijā ir aprīkoti ar jaunu 6-pakāpju mehānisko ātrumkārbu. Pēc pircēja vēlēšanās visiem modeļiem ir iespējams uzstādīt 6-pakāpju “automātu”.
Modeļi BMW 520i / 530d / 530i ieskrienas no vietas līdz 100 km/h attiecīgi 9,0 / 7,1 / 6,9 sekunžu laikā, bet maksimālā ātruma atzīme atduras pie 230 / 245 / 250 km/h, vidēji patērējot 9,0 / 6,9 / 9,5 litrus degvielas uz 100 km (pēc EC cikla).
Jaunais sedans ir garāks un platāks, salīdzinājumā ar iepriekšējo modeli, neskatoties uz to, tas nav kļuvis smagāks, tieši otrādi – vieglāks. Atkarībā no modeļa, jaunā 5. sērija ir “nometusi līdz 75 kg liekā svara”. Par to visupirms būtu jāpateicas alumīnija priekšdaļai. Vieglā alumīnija un tērauda kombinācija virsbūves detaļās sper lielu soli uz priekšu virsbūves radīšanas tehnoloģijā.
Kopumā “piecsimtais”, neskatoties uz pieaugumiem izmēros un lielajam komfortu nodrošinošu sistēmu skaitam, piedāvā no vienas puses tādas gaitas īpašības, kas paceļ “plauktiņu” biznesa klasē jaunā augstumā, bet no otras puses – atšķiras ar salīdzinoši zemāku degvielas patēriņu.
Dizains. Jaunā 5. sērija sevī iemieso dinamiskuma un 3. sērijas sportiskuma garu ar solīdumu un iespaidīgumu no 7. sērijas. Jaunā sedana dizains ieņem centrālo pozīciju BMW automobiļu programmā. Iespaidīgā automobiļa priekšdaļa ar eleganti izliektajiem priekšējo lukturu stikliem, kā arī kupejas tipa automobiļa jumta izliekums norāda uz automobiļa dinamisko un sportisko garu.
Iespaidīgi jaunievedumi: aktīvā stūres vadība, adaptīvie priekšējie lukturi un aktīvā kruīza-kontrole. Ar jauno 5. sēriju tiek pārdefinēts komfortablas pārvietošanās jēdziens, gandarījuma un drošības sajūtu pie stūres nodrošina jaunums autopasaulē, proti, aktīvā sūres vadība no ZF. Šī sistēma ar elektrovadību braukšanas laikā maina stūres iekārtas uzvedību zemu un vidēju ātrumu diapazonā, padara stūri daudz “asāku”, tajā pašā laikā samazinot piepūles nepieciešamību stūres griešanai un palielinot automobiļa vadāmību pilsētas braukšanas ciklā, palīdzot pie manevriem auto novietošanā un pārvarot līkumus. Pie daudz lielākiem ātrumiem sistēma stūri padara nedaudz “mīkstāku”, kas uzlabo virzību pa ideālo koridoru un vienmērīgu reakciju uz stūres pagriešanu. Aktīvā stūres vadība ir sajūgta ar dinamiskās stabilitātes kontroles sistēmu DSC (Dynamic Stability Control). Pateicoties riskantās sasvēršanās kontrolei, sistēma, kā tikko automobilis sāk izrādīt pazīmes par nestabilitāti, maina stūres pagriešanas leņķi automātiski un atgriež automobili uz ideālā kursa. Tādā veidā tā līdz minimumam samazina iejaukšanos no DSC puses nelielas regulēšanas nepieciešamības gadījumā un nodrošina optimālo regulējumu.
Adaptīvie priekšējie lukturi no BMW, kas tiek uzstādīti jaunajā 5. sērijā pēc pircēja vēlēšanās, tā ir vēl viena moderna sistēma, kas ievērojami uzlabo braukšanas drošību. Pagriezienos abu bi-ksenona lukturu bloku pagriešanās ir atkarīga no leņķa, kādā ir sagriezta stūre, braukšanas ātrums un stūres sagriešanas straujums reālā laikā. Tādejādi nodrošinot optimālo ceļa apgaismojumu pagriezienā.
Jaunajā 5. sērijā pirmo reizi būs pieejama aktīvā kruīza-kontrole (ACC). Šī radara sistēma ar vadītāja palīdzībai ir radīta izmantošanai blīvā transporta satiksmē uz ātrgaitas ceļiem, un pateicoties automātiskajam regulējumam, ļauj daudz vieglāk ieturēt drošu distanci līdz nākamajam, priekšā braucošajam, automobilim.
Nākotnes ergonomika: kontrolleris un projicējošais displejs. Pēc kokpita noformēšanas atbilstoši BMW iDrive filosofijai, jaunā 5. sērija savā klasē sāk spēlēt priekšgājēju tieši orientācijā uz vadītāja ergonomiku. Vairums funkciju vadības orgāni braukšanas laikā atrodas pa rokas tvērienam, neatrodoties stūres tuvumā, bet gan vidējā konsolē. Visi pārējie vadītāja vai pasažiera regulējumi var tikt mainīti caur vadības kontrolleri un displeju. Kā jau ziņojām, tad šim automobilim iDrive sistēma ir ar vieglāku interfeisu un navigāciju, salīdzinājumā ar 7. sēriju, par ko pārmeta vairums pircēju.
Pirmo reizi piedāvājumā BMW projicējošais displejs ievieš daudz jaunievedumus aktīvās drošības paaugstināšanā pateicoties tam, ka tas ļauj vadītājam svarīgu informāciju izvadīt tiešā redzamības zonā. Vadītājs jebkurā momentā var pats noteikt, kādai informācijai ir jāparādās uz priekšējā vējstikla, piemēram, ātruma indikators un/vai navigācijas sistēmas norādījumi.
Salons: ritms un harmonija, vairāk vietas un augstākās klases individuālā komplektācija. Harmonija rodas plūstošu līniju rezultātā, un ritms pateicoties elegantajām formām un raksturo salona formu valodu kopā ar iespēju izvēlēties variantus krāsām un materiāliem. Klienti var pasūtināt jauno 5. sēriju piecos komplektācijas variantos un 4 salona krāsas variācijās. Jaunais sedans visupirms nodrošina vairāk vietas aizmugurējiem pasažieriem, un salīdzinot ar iepriekšējo modeli, tam ir daudz lielāks bagāžnieks.
Pārdošana Eiropā (automobiļiem ar stūri kreisajā pusē) sāksies 2003. gada jūlijā, bet vairumā pasaules tirgu (tai skaitā arī Latvijā) parādīsies tikai 2003. gada rudenī.
Rudenī parādīsies 520iA, 525i, kā arī 545i. Cenas arī jau ir zināmas – BMW 520i maksās 34’300 eiro, 525i – 36’500 eiro, 530i – 40’700 eiro, 545i – 58’000 eiro un 530d maksās 38’800 eiro.