BMW X5 vs. Mercedes ML vs. Audi Allroad
|
|
Salīdzināt Audi Allroad ar “normālu džipu”? – iekliedzās kāds lasītājs, – tas nav pareizi! Audi Allroad vajadzētu sacensties ar Volvo V70 Cross Country un Subaru Legacy Outback! Tomēr mēs šādu testu veiksim. Audi Allroad saķeršanos ar tik spēcīgiem pretiniekiem visās kategorijās izprovocēja Audi Maskavas biroja darbinieki. Tad, lūk, kā tas bija.
Žurnālistus no vairākiem auto izdevumiem uzaicināja uz Audi Allroad “braukšanas prezentāciju” piemaskavā - Černogolovkā. Un ne tikai tāpēc, ka tur ražo “Smirnoff” degvīnu. Vienkārši blakus Černogolovkai ir milzīgs tanku poligons, kur atrodas visi iespējamie šķēršļi vieglo un kāpurķēžu braucamrīku izmēģināšanai. “Kamdēļ gan bojāt savu auto tādos smagos, tiem absolūti neraksturīgos apstākļos?” mēs centāmies vest pie prāta Audi pārstāvjus. Un mums atbildēja, ka mēs, lūk, vēlamies Audi Allroad pasniegt nevis kā pilnpiedziņas universālu, bet gan kā elitāru bezceļauto. Nu jums ir jāpārliecinās, ka tā arī ir. Tas, maigi sakot, bija riskants pasākums, bet, kas maksā, tas...

Tas, ka Audi Allroad, gluži kā visu citu automašīnu, iespējas ir ierobežotas, noskaidrojās ātri. Daži žurnālisti ķērās pie jauniņā Allroad mocīšanas ar tādu degsmi, ka pēc pāris stundām no reiz lieliskā auto pāri nebija palicis visai daudz. Norauts buferis, saskrāpēta apakša, aizķepis gaisa filtrs, bojātas šķidruma pievades caurulītes, nedarbojas ārējās apgaismes ierīces...
Mēs nolēmām izspēlēt joku: kopā ar kolēģiem no raidījuma “Kloķvārpsta” iesēdāmies otrajā, pagaidām vēl nebojātajā mašīnā un - aizbraucām. Tālu, un uz ilgu laiku. Lai mūs meklē, lai uz mums apvainojas, mēs, toties, nosargāsim auto, lai pēc divām-trim dienām pārbaudes testus jau varētu veikt tikai mēs.
Protams, arī mēs sev atļāvāmies to prieku - novērtēt Audi Allroad potenci cross-country apstākļos un mums zināmā mērā nācās piekrist, ka šis auto patiesi spēj sacensties ar “elites nodaļu”. Pēc divām dienām Audi Allroad, krāšņa eskorta pavadībā (BMW X5 un Mercedes ML 320), ceļš veda uz Dmitrovskas poligonu (automobiļu, ne tanku!). Jādomā, ka par visu šo triju automašīnu konstruktīvajām atšķirībām lasītājs jau ir informēts, tapēc atgādināsim tikai pašu galveno.

Visām automašīnām ir piecpakāpju automātiskās ātrumkārbas, Audi un BMW transmisijās ir paredzēta arī mehāniskā ātrumu pārslēgšanas iespēja. Visi X5 un ML 320 diferenciāļi ir brīvie, bet Audi ir aprīkots ar Torsen vidusass diferenciāli. Turklāt, visās automašīnās tiek lietota visu riteņu griezes momenta elektroniskās sadales sistēma. Lai gan katrai šai sistēmai ir sava firmas zīme, tās darbojas pēc viena principa: kad viens no riteņiem sāk buksēt, dators dod komandu tā bremzēšanai tādējādi palielinot sadales momentu pārējiem riteņiem, kam ir stingra saķere ar zemi.
Atšķirības piekares sistēmās ir nozīmīgākas. Mercedes ir aprīkots ar visu riteņu individuālām piekarēm, bet atsperīgu elementu izvēle ir vairāk raksturīga zemesceļu braucējiem: priekšpusē torsioni , bet aizmugurē atsperes. BMW neatkarīgo piekaru sistēma ir nedaudz savādāka. Priekšā – atsperu ierīces balsti, bet aizmugurē – atsperīgie elementi – pneimatiskie, tādi, kas spēj brīvi atbalstīt karkasa pakaļējo daļu nemainīgā attālumā no zemes neatkarīgi no svara un kustības veida. Vēl viltīgāk ir veidots Audi. Pneimatiskie elementi ir ierīkoti kā priekšpusē tā aizmugurē, pie kam ceļa apgaismojumu var palielināt un pamazinat atkarībā no vajadzības (paredzētas četras fiksēšanas pozīcijas).


Pēc izskata visdžipveidīgākais, bez šaubām, ir Mercedes. Šī ir visaugstākā automašīna, un tās virsbūves proporcijas ir raksturīgas bezceļniekiem.
Pati «vieglākā» ir Audi Allroad. Un ne bez iemesla – tās virsbūve, kaut arī pakļauta visaugstākās klases tūningam, ir aizņemta no Audi A6 Avant universāla. Par to, ka šis auto tomēr ir ar “dubultu nozīmi”, liecina ne tikai lielie riteņi, bet arī masīvie, nekrāsotie (lai nebūtu žēl noskrāpēt) buferi un plastikāta pseido-sliekšņi (no tālienes – absolūta ilūzija, ka tie ir patiesi hromēti). Un vēl – matēts jumts. Rodas iespaids, ka tas ir nogruntēts, bet aizmirsts nokrāsot. Laikam jau tam ir sava veida nozīme: skrāpējumi un buktes, kas neizbēgami parādās pārvadājot velosipēdus, slēpes vai citu no sporta inventāru, nebūs tik viegli pamanāmi.
BMW X5 ieņem pārejas pozīciju. Tā kā termins “universāls ar paaugstinātu caurejamības spēju”, lai arī ar nelielu piepūli, būtu taisnīgs X5 raksturojums. Un tomēr, kad skaties uz šo mašīnu, tā vien gribas teikt “džips” vai “bezceļnieks”. To apstiprināja automazgātavas apmeklējums, kur X5 ātri vien klasificēja kā džipu, bet Allroad – kā vieglo auto ar attiecīgu atšķirību vienu un to pašu pakalpojumu apmaksā.



Vēl viena atšķirība no pārējiem Mercedes: šeit nav «apvienotā» pārslēdzēja zem stūres (žurnālistu pastāvīgas kritikas objekts, lai gan vadītāji apgalvo, ka pie tā ātri pierod) un funkciju sadali starp pagriezienrādītāju, gaismām un stiklu tīrītājiem vada ar diviem kloķīšem. Mūsuprāt, tā ir ērtāk. Ir vēl trešais kloķis, ar ko vada kruīza kontroli.
Mercedes aprīkojuma komplekts ir lakonisks un informatīvs, dati ir viegli un ātri uztverami.

Audi krēsli ir aprīkot ar veseliem 7 elektriskajiem regulējumiem, kamēr BMW piedāvā tikai četrus mehāniskos. Un tomēr, BMW X5 tas ir tikai izņēmums: parasti automašīnas tiek aprīkotas ar “pilnu elektropaketi”, kas ietver visus nepieciešamos priekšo sēdekļu elektriskos regulējumus.

Kopumā, vadoties pēc darba vietas skatpunkta, vislabākais auto ir BMW X5. Tikai nedaudz atpaliek Audi, bet Mercedes zaudē abiem.

Visietilpīgākais bagāžas nodalījums ir Mercedes, nedaudz mazāks – BMW un Audi. Bet par to, pateicoties mazākam noslogotības augstumam, ir ļoti ērti lietot Audi bagāžas nodalījumu. Kā BMW, tā Audi var palielināt tā ietilpību nolaižot pakaļējos sēdekļus. Ar vēl lielākiem panākumiem to var izdarīt Mercedes: šeit atzveltnes var salikt pa vienai atsevišķi, bet labais malējais krēsls pakļaujas noliekšanai uz priekšu kopā ar spilvenu.


Bet atgriezīsimies pie caurejamības novērtējuma. Pēc ģoemetriskā vērtējuma, vislabākais ir Mercedes.


Un kāds tad ir rezultāts?

Ceļā no poligona mēs satikām mūsu galveno redaktoru, kurš, šķiet, šobrīd domā par jauna auto iegādi. Tāpēc, iespējams, viņš ar tādu interesi noklausījās mūsu stāstu par padarīto darbu. Un, lūk, ko mēs viņam droši ieteicām: Audi Allroad.
Tehniskie parametri un aprīkojums (Word formātā)
autoreview.ru
O. Rastagajevs, A. Divakovs, A. Mohovs
Tulkoja Sharky un Rilke