Firma “Mutec” un gara darbs 350Ci

  • Raksta opcijas
  • Lasīt komentārus (32)
  • Drukāt
  • 22-10-2002

    “Lielā astoņnieka” uzstādīšana BMW 3. sērijā ir viena no iemīļotākajām vairāku tūninga ateljē nodarbēm. Jaunais tūninga ateljē Mutec tam ir piegājis pa savam. Mutec var pieskaitīt pie jauniņajiem BMW tūninga saimē, taču tā dibinātājs Markus Ungerers ir pārliecināts par sevi. Viņam aiz muguras jau ir 11 gadu pieredze menedžera darbā vienā no BMW dīleriem, kur viņam bija ciešs kontakts ar tūninga kompānijām, un šodien viņš ļoti labi orientējas automobiļu tirgū.

    ““Aftermārketa” tirgū jums ir divas izvēles,” skaidro Markus, “jūs varat vai nu izmantot neskaitāmo mazo tūninga kantorīšu pakalpojumus, kur varat ieekonomēt katru pēdējo eiro, nopērkot lētu spoileri, vai nu jūs varat iegūt tik tiešām unikālu un ekskluzīvu mašīnu no pazīstamiem tūninga ateljē.”

    “Pašreiz tirgū ir daudz BMW tūnētāju ar labu reputāciju, un viņi sev ir izveidojuši nesliktu tirgu. Alpina vairāk skaitās kā ražotājs, nevis kā tūnētājs, jo viņi “salasa” automašīnas no sākuma līdz beigām atbilstoši dotajai formulai. Hartage lielāku uzsvaru liek uz dzinējiem, un viņi šajā jomā tiešām ir radījuši vairākus jaunievedumus. AC Schnitzer skaitās lielākais no visiem, izmantojot daudz viltīgākus mārketinga paņēmienus, bet automobiļi no Hamann Motorsport vairāk ir mērķēti tiem, kam vajag kaut ko sportisku un ekstravagantu reizē. Viņi visi ir ļoti dažādi, un kad mēs novērtējām perspektīvas ienākšanai šajā tirgū, mēs sapratām, ka mums arī tāpat vajag savu individualitāti.”

    “Mēs nolēmām iet to pašu ceļu, ko gāja Brabus un Carlsson, tūnējot Mercedes automobiļus, radot elegantus automobiļus individuāliem pasūtītājiem, ar tendenci uz dzinēja apjoma palielināšanu. Mēs izvēlējāmies šo automašīnu priekš sevis tāpēc, ka BMW standarta automobiļi vairs nav tik sportiski, cik tie bija 10 gadus atpakaļ, un tagad tie piesaista cita tipa klientus.”

    “Tā patiešām ir pietiekami interesanta dilemma. Tajā pat laikā, kamēr citi uzstāda jaudīgo V8 400 zirgspēju dzinēju no M5 iekš E46 virsbūves kupejas un “izspiež” vēl vairāk jaudas no tā, jūs varat uzdot absolūti loģisku jautājumu – kāpēc Mutec izvēlējies tūningam mazāk sportisko 4.4-litrīgo dzinēju izņemtu no 540i un 740i.”

    “Atbilde ir diezgan vienkārša,” skaidro Markus, “daudzi mūsu klienti gribētu iegūt M3 un M5 ar automātisko transmisiju. BMW turpina paciest M5 tirdzniecības rādītājus par labu Mercedes AMG E55, tāpēc ka pie mūsdienu pilsētas kustības priekšnosacījumiem daudzi pircēji negrib ciest galvassāpes no mehāniskās pārnesumu kārbas un sajūga pedāļa. BMW kompānijai ir pamatīgs robs šajā tirgus segmentā, un tajā pašā laikā vairāki pircēji var izdomāt, ka M5 vai M5 ar automātu tik un tā ir pārāk sportisks, un viņu izvēle kritīs par labu 540i ar automātu vai uz 3. sēriju ar tādu pašu dzinēju. Pircēji grib GT klases automobili, nevis ielas versiju kādam sacīkšu auto. Tas, ko mēs dodam ar savu modeli 350Ci, ir analogs AMG C43.”

    “Diezgan spēcīgs arguments par labu Mutec ir tas, ka daudzi klienti no Japānas un Tuvajiem Austrumiem pērk BMW automobili pirmoreiz. Daudzi no šiem cilvēkiem pirms tam brauca ar Mercedes un nebija tipiski BMW klienti. Ne viņi visi skaitās sportiski vadītāji, un nepirks viņi automobiļus no Hartage un Hamann. Alpina automobiļu tehniskie aspekti spētu viņus visnotaļ ieinteresēt, taču interjers un eksterjers tiem ir pārāk tradicionāls un konservatīvs. Un tātad, patīk tas jums vai nē, bet mūsu automobiļu dizainu nosaka pircēji, tāpēc mašīnai būs tieši viņa stils.”

    “Šajā līmenī tas ir kā haute couture (gan jau esat dzirdējuši izrunājam šos vārdus kā “hot kutūr”, kas nozīmē ‘augstākās klases modes nams’ tulkojumā no franču valodas -Bimmer) automobilim,” saka viņš. “Patiesībā katra detaļa atsaucas uz nākošo pircēju. Visam jābūt ideālam priekš klienta, gluži kā augstākās klases modes namā šūtam uzvalkam.”

    “Lai to visu darītu profesionāli, vajag komandu ar pieredzējušiem dizaineriem, un viņi, neapšaubāmi, mums ir. Ar virsbūves, riteņu un interjera dizainu nodarbojas Georgs Simonss. Georgs līdz tam strādāja Scala Design ateljē komandā, kura izstrādāja dizainu AMG kompānijai priekš Mercedes E-klases (W124) 80-to gadu beigās.”

    “Ar dzinēju izstrādāšanu nodarbojas Karls Otto Noels – bijušais Alpina izstrādes nodaļas priekšnieks. Viņš ļoti labi pazīst savus ielas un sacīkšu dzinējus, un viņam ir solīda reputācija starp BMW tūnētājiem. Viņš bija Mutec dzinēju izstrādes “smadzenes”, sākot jau ar paša ateljē dzimšanu 2000. gada janvārī. Viņa darbs pie 4.4 V8 dzinēja ir novedis pie izciliem rezultātiem. Iegūtais dzinējs ir ar 4941 cm3 tilpumu. Ar pārīti jaunām ieplūdes un izplūdes kamerām uz katru cilindru, paplašinātu ieplūdes traktu un izmainītu virzuļa gājienu, 5-litrīgais motors ļauj iegūt maksimālo jaudu 380 Zs pie 5800 apgr./min. (salīdzinājumam- standarta BMW 4.4 V8 motors attīsta 286 Zs -Bimmer) un griezes momentu 520 Nm pie 3900 apgr./min.”

    Pat standarta 4.4 V8 dzinēja uzstādīšana 3. sērijā dotu vērā ņemamu efektu, jo V8 dzinējam ir ievērojami lielāka jauda salīdzinot ar 3-litru rindas sešinieku.

    Mutec saviem klientiem piedāvā variantus gan kā ar mehānisko, tā arī ar automātisko transmisiju, taču ņemot vērā pircēju priekšroku automātiskajai pārnesumu kārbai, testa eksemplārs bija aprīkots ar Tiptronic kārbu.

    Tagad aplūkosim tuvāk pašu Mutec 350Ci. Jau “V8” šiltīte ir pietiekami pamanāma un uzreiz liek saprast, ka jūsu priekšā nav parasts 3. sērijas automobilis. Melnajai mašīnai dziļie gaisa savācēji priekšējā spoilerī nav tik pamanāmi, un kad automobilis stāv uz vietas, tad tikai zemā grīda un iespaidīgie riteņu diski ļauj noprast par dižciltīgo izcelsmi. Tomēr tik un tā tas var būt viens no tūkstošiem viegli modificētajiem BMW, kas traucas pa vācu autobāņiem. Kad jūs pagriežat aizdedzes atslēgu, ilūzija par “normālumu” pazūd reizē ar pirmo spēcīgo zalvi no dubultās izplūdes sistēmas caurules. Tikai V8 dzinējs spēj radīt tik dziļu “burbuļošanu”, kas pēc tam seko. Automobiļa iekšpusē šī skaņa ir daudz pieklusinātāka, taču liek noprast, kas par jaudu šai skaņai sekos. Ieslēdzam transmisiju režīmā “Drive” un viegli pieskaramies akcelerācijas pedālim. Melnā kupeja viegli izkustas no vietas, un tikai vienmērīgā ņurdoņa ir dzirdama nākam no motora pārsega apakšas. Pilsētā automašīna uzvedas visumā parasti, automāts vienmērīgi pārslēdz pārnesumus.

    Izbraucot no pilsētas, iestājas patiesības mirklis – mēs pārslēdzam kārbu manuālajā režīmā un akcelerācijas pedālis neapzināti ieurbjas grīdā. Rēkoņa priekšā kļūst stiprāka un mašīnu parauj uz priekšu otrajā pārnesumā. Pie 6000 apgriezieniem pabīdām ātrumkārbas selektoru uz priekšu, un mašīna sāk lidot uz priekšu ar jūtamu paātrinājumu. Dzinēja skaņa visu šo laiku patīkami glāsta jūsu ausis ar savu rūkoņu.

    Mēs varam veikt tikai īsus ieskrējienus pa ceļiem, kur uzstādīti ātruma ierobežojumi un ir pietiekami asi pagriezieni, taču mēs drīz izbrauksim uz autobāņa, kur varēsim ļaut mašīnai pierādīt sevi. Tur mēs ļaujam vaļu automobilim, un nelielā mašīna ar lielo sirdi ātri vien sasniedz savu maksimālo ātrumu 300 km/h, jūtoties pilnībā pārliecināts par sevi, pateicoties cietajai piekarei un precīzi aprēķinātajam aerodinamiskajam ietērpam. Tas ir automobilis, ar kuru jūs mierīgi varēsiet nobraukt simtiem kilometru dienā, nepielietojot nekādu sevišķo piepūli.

    Papildus tam visam riepas Michelin Pilot Sport ar izmēriem 225/40 ZR18 (priekšā) un 255/35 ZR18 (aizmugurē) nodrošina pārliecinošu vadāmību šauros un līkumainos ceļos. Pie mēreniem ātrumiem automašīna ir ļoti stabila pateicoties Eibach atsperēm un regulējamiem Bilstein amortizatoriem. Līdz ar to braukšanas komforts ir nevainojams, taču Mutec vēl joprojām strādā pie optimāla piekares regulējuma...

    Pēc žurnāla “BMW Car” materiāliem
    Bimmer


    Tikai reģistrēti lietotāji drīkst pievienot komentārus


    Reģistrēties