2000. g. labāko augstākās klases sedanu tests – V daļa

  • Raksta opcijas
  • Lasīt komentārus (36)
  • Drukāt
  • 11-10-2002

    Jā, tāds nu ir mūsu galaslēdziens. Ja jūs vēlaties patiesi vislabāko Super-Luxury sedanu, tad mēs iesakam BMW 750iL. Galu galā, šis bija tas auto, kurš bija pārliecinošs katrā vērtēšanas kategorijā. Audi? Nepietiekami ekskluzīvs. Jaguar? Neesošs aprīkojums. Lexus? Pārāk flegmātisks. Mercedes? Pārāk daudz visādu sīku knibuļu. BMW noliek pie vietas katru, kurš uzdrīkstas stāties pretī, un saņem vaiņagu. Tiesa, pirms tam jānoliek galdā gandrīz 100,000 USD. Bet klau, ja jums ir 70,000 USD, kurus gribat iztērēt autiņā, kas ir vēl 30,000 USD?

    Pirmā vieta – BMW 750iL


    Testētais automobilis

    Bavāriešu septītā sērija pēdējo reizi piedzīvoja izmaiņas 1994. gadā. Kopš tā laika BMW pa laikam ir kaut ko piemetis klāt. Arī 2000. gadā nekas daudz nav mainījies, bet tiesa, ka BMW nemaz nevar neko pārāk šādam auto uzlabot. Modeļu gamma Amerikā sastāv no bāzes modeļa 740i, pagarinātajiem 740iL un 750iL, kā arī „Protection” versijas 740iL un 750iL.



    Visi septītās sērijas automobiļi ir piecu pasažieru sedani ar aizmugurējo piedziņu. Mēs šoreiz dabūjām 750iL ar V12 motoru. Šai mašīnai ir izcili bagāts standartaprīkojums, un vienīgā lieta, kura šim konkrētajam eksemplāram ir no papildaprīkojuma saraksta, ir R18 apriepojums.

    Eksterjera dizains

    Mmm. Septītās sērijas dizains ir perkfekts praktiski visiem iespējamiem amatiem un nodarbošanās sfērām, kādās vien varētu būt šādu auto pircēju mērķauditorija. Automobilis starptautiskas korporācijas bosam? Der. Ārzemju vēstniekam? Der. Beverlihilsas bagātniekam? Der. Mafijas pārstāvim? Der.



    Vairāk nekā jebkura cita marka šinī testā, BMW nav centies radīt acīmredzamas atšķirības dažādu modeļu dizainā. Arī septītā sērija nav uzreiz atpazīstama. Priekšlampas, radiatora režģis un formas kopumā ir ļoti līdzīgas mazākajam piektās sērijas sedanam. Tomēr, ieskatoties ciešāk, var pārliecināties, ka septītais ir staltāks un cienīgāks. Tā platie spārni noder kā brīdinājums pārējiem auto. Tie nepārprotami atgādina: „Es esmu bagāts. Es esmu spēcīgs. Es esmu svarīgs. Nost no ceļa, vai arī tiksi iznīcināts.” Tikai Jaguar dabūja labākas atzīmes par BMW dizaina ziņā.

    Interjera materiāli

    Sveiki, laipni lūdzam 750iL salonā, kur neatradīsim pazīmes no banānu republiku materiāliem. BMW piedāvā piedus dažādus tonējumu salikumus salonam, un mūsu auto bija gadījies ar Ecru/English Green Nappa ādas apdari. Zaļgana āda paneļiem pie bēšīgas krēslu ādas? Tieši tā.



    Šis varbūt nav gluži tas krāsu salikums, kuru bijām gaidījuši ieraudzīt šādas klases auto, bet apdare ir augstākās kvalitātes. Patiesībā tieši BMW šeit saņēma vislabākās atzīmes. Lakota valrieksta apdare ir uz instrumentu paneļa, durvīm, viduskonsoles un ātrumkārbas uzgaļa. Mīksta un maiga āda noklāj krēslus, durvis un instrumentu paneli. Šur tur manāmas hromētas detaļas. Lielākā daļa plastmasu arī ir augstākās kvalitātes. Pietiktu, ja mēs vienkārši pateiktu, ka ir ļoti daudz kā, uz ko patīkami lūkoties, un kam patīkami pieskarties.



    Interjera dizains

    BMW vājākā vieta ir interjera dizains. Pāris no mums atzīmēja, ka 750iL salons nelikās nekas ļoti atmiņā paliekošs. Un zināmā mērā tā ir taisnība. Šeit atrodamais mērinstrumentu panelis ir gluži tāds pats, kādus jau esam redzējuši citos BMW automobiļos. Līdzīgi ir ar stūres ratu. Kad jūs vienkārši sēžat un lūkojaties uz priekšu, tīri viegli var iedomāties, ka sēžat trešās vai piektās sērijas bembī. Arī instrumentu panelis ir tradicionālais. Piemēram, Mercedes S500 ir stipri savādāks salons nekā, teiksim, E klases mersedesam.



    Līdzīgi kā S500, arī 750iL viduskonsole ir nosēta ar visādām melnām podziņām un slēdzīšiem. Arī BMW mēģina tās atšifrēt ar visādām interesantām piktogrammām. Vēlviena problēma ir tajā momentā, ka iebūvētais telefons ir novietots uz sīklietu novietnes starp krēsliem, tādēļ telefonam katrā pusē ir atvēlēta vieta, kur atbalstīt roku. Ja jūs izmantojiet šo roku balstu, iespējams, ka gadīsies pārtraukt picas piegādātāja zvanu ar elkoni.



    Sēdvietas

    Lūk, šī ir visai iespaidīga mobīlā dzīvojamā istaa ar lieliskiem t.s. La-Z-Boy krēsliem. Priekšējie pasažieri var regulēt savus krēslus bezmaz jebkurā virzienā. Atzveltņu augšdaļa regulējas neatkarīgi no apakšdaļas! Tā pat kā Mercedes, arī BMW ir masāžas funkcija, lai gan šī vairāk rūpējās par pēcpuses masēšanu nevis mugurkaulu. Atbilstoši automobiļa sportiskajiem dotumiem, krēslu sānu polsterējums ir biezākais un noturība krēslos ir labāka nekā jebkuram konkurentam.



    Arī aizmugurē viss ir... iespaidīgi. Tikai NBA zvaigznes varbūt varētu justies mazliet neērti, bet vispār, tieši 750iL piedāvā vislielāko platību kājām. Šis arī ir vienīgais auto šeit ar elektriskajiem krēsliem aizmugurē, kuriem var mainīt atzveltnes leņķi, sēdekļa priekšdaļas augstumu un elektriski regulēt galvas balstus. Aizmugurējiem pat ir mazi noņemami kāju balsti! Sēžot aizmugurē trijatā, malējie pasažieri joprojām zviln savās „vanniņās”.

    Aprīkojums un iespējas

    Nosauc jebko, un to atradīsi šeit. Mersedesā bija vairāk visādu High-Tech nieku, bet BMW uzvar tieši savā pilnīgumā. Nenāk par ļaunu izlasīt pamācību, jo arī šim auto visas slēdžu un pogu iespējas (piemēram, audio sistēmai un divjoslu klimata kontrolei) ir diezgan grūti uzreiz saprast. Kad reiz viss ir apgūts, tad jums ir pilna pieeja labākajai audiosistēmai no visām šajā testā!



    BMW ir ērti izvietojis pogas uz stūres (audio sistēmai, kruīza kontrolei u.c.), bet uzreiz nevar pateikt to funkcijas. Navigācijas sistēmas vienkāršā lietošana (pateicoties grozāmajai pogai) palika otrajā vietā tikai aiz LS 400.

    Motors un transmisija



    12 cilindri V-veidā, 5.4 tilpuma litri. Izklausās iespaidīgi... tas IR iespaidīgi. Tas ir lielākais motors šajā tesā, ar vislielāko jaudu un griezes momentu. Žēl, ka tam nākas cīnīties ar tik nežēlīgi smagu virsbūvi. S500 ir vieglāks par apmēram 500 mārciņām, un tā V8 līdz ar to var izkost BMW akselerācijā. Ja ir kāda lieta, kur BMW V12 dzinēju nevar pārspēt, tad tā ir spēja būt tik iespaidīgam un apburošam. Varbūt tas nav tik ātrs no stāvoša starta (kas atspoguļojās mūsu 0-98 km/h testā), taču pēc tam tas tādā pašā vēsā mierā aizrauj lielo sedanu līdz iespaidīgiem ātrumiem. Nav lielas nozīmes, kāds ir pārnesums – vienmēr ir pieejamas milzīgas griezes momenta rezerves, lai pēkšņi izrautos kādam priekšā. Piecpakāpju automātiskā transmisija strādā nevainojami. Tā ļauj vadītājam arī pārslēgt ātrumus pašam, sekvenciāli. Īstenībā, šis V12 ir tik perfekts, ka tā milzīgais degvielas patēriņš šķiet kā pašsaprotama nodeva.



    Piekare, gaita un vadāmība

    Šajā konkurencē 750iL varētu nosaukt par sporta auto. BMW provocē vadītāju uz agresiju vairāk nekā jebkurš cits auto. Gaita gan nebija tā labākā, bet šeit pie vainas droši vien ir 18 collu riteņi. Vēja un rites trokšņi ir lielāki nekā Lexus vai Mercedes.

    Bet kas par to, ja šis auto ir tik droši pašpaļāvību radošs un apveltīts ar tādu saķeri. Tieši BMW bija visatraktīvākais, braucot pa kanjonu, un vispār, braukšana ar šo auto ir īsta izpreica. Tas demonstrē vislielāko informativitāti, kā arī vislabāko izsvarojumu. Testos, kur mērījām auto spēju pēc iespējas ilgāk nezaudēt saķeri pagriezienā, uzvarēja BMW.



    Lielu drošības sajūtu rada milzīgās bremzes, kā arī elektroniskā amortizācijas kontrolw un DSC (Dynamic Stability Control). Testa laikā mēs pamamījām, ka BMW elektronikas spēj vidēji pieredzējušu braucēju padarīt labāku. Tās ierobežo augstas klases vadītājus, bet sistēmas ir paredzamas savās darbībās, it īpaši salīdzinot ar Lexus vai Mercedes.

    Verdikts

    Tas nebija viegli, un bija diezgan ilgi jāpārdomā vērtības, pirms par uzvarētāju nominējām auto, kurš maksā gandrīz 100,000 USD. Visa mūsu komanda šķendējās par augsto cenu. Ja kāds ir nobriedis pirkt šādu auto, vai viņu interesēs cena? Protams, zināmā mērā jā, bet domājams, ka daudz mazāk, nekā Toyota Camry pircēju. Un galu galā, svarīgākais ir tas, ka 750iL šeit ir labākais automobilis. Ja jūs vēlaties labāko, tas BMW ir tas, ko jums jāpērk.



    Autoru komentāri

    Ierindošana 750iL pirmajā vietā ir visai smaga izšķiršanās priekš manīm, jo, lai arī man ļoti patīk šis auto... tas tomēr man neliekas vislabākais šajā luksusa segmentā. Aizmugurē sēdošo ērtības, interjera materiāli un milzums opcijas ir noteikti luksuss, bet gaita nav pati labākā un pretvēja troksnis arī likās pārmērīgs (šie ir divi no galvenajiem punktiem, kur, manuprāt, augstākās klases sedanam ir jābūt izcilam). Dažas no opcijām, kā, piemēram, masāža un PDC ir interesanti un jauki, bet ne pārāk ikdienā noderīgas. Vai man patīk 750iL? Jā. Vai es domāju, ka tas patiks lielākajai daļai augstākās klases automobiļu pircējiem? Nav teikts. Vai es domāju, ka tas ir pārmērīgi dārgs? Noteikti. - Karls Bauers



    Kolosāla stūres sistēma. Lieliskas bremzes. Liels un spēcīgs V12 ar skaistu dziesmu. Riepas, kuras gandrīz vai ieķērušās ceļā. Ja jums pāri visam ir vislabākā vadāmība, veikumi, sportiskums u.c., tas šis te ir priekš jums. Braukšana ar to rada sajūtu, ka tas ir lielākais auto no visiem, bet 750iL arī lieliski izmanto savus izmērus, piedāvājot patiesi milzīgu salona aizmugurējo daļu. Par spīti sportiskajām īpašībām, tas zaudē tikai mazumiņu no komforta un gaitas īpašībām. Vienīgais kavēklis ir cenu lapa. - Dans Gardners



    750iL man atgādināja kapteini Fon Trapu no ”The Sound of Music” - elegants, precīzs, aizraujošs. No lieliskās ārienes krāsas (Orinoco Green) līdz mīkstas ādas interjeram, es jutos patiesi labi iekš šī auto. Apmierinātība, iespējams, ka es braucu ar automobili, kurš bija dārgāks par jebkuru citu, kuru apdzinu. Debesjums pēkšņi likās zilāks, Dievs bija savā vietā uz mākoņiem, un viss bija kārtībā tad, kad es biju iekš šīs svētītās kapsulas. - Liza Kima



    Man patiesi šis auto iepatikās, lai arī, ja tas nebūtu tik tālā „atrāvienā” no pārējiem cenas ziņā, es būtu vēl priecīgāks. No otras puses, ja jūs gribat izmest 60 stabus par auto, kas ir vēl 35? 750iL lieliski veic savus pienākumus, piedāvājot visus iespējamos niekus un ekstras, bet nekļūstot par auto, kurš sastāv no tā vien. Un braukšana ar šo auto ir izcila. Tomēr.. man kaut kā sagribējās Jaguar, nevis BMW. Nē. Patiesībā es gribētu viņus abus. - Gonzo Šeksnaiders



    Šis V12 pagarinātais bembis ir pāri visiem augstumiem. Ja jums ir 100,000 USD un jūs vienkārši vēlaties to labāko, tad tikai 750iL būs īstais, kuram pa zobam būs stāties blakus Bentley Arnage Red Label. Tas bija vienīgais īstenais Driver’s Car no visiem testētajiem, un tas ir liels pluss manās acīs. Pie tam, jums jau nav nemaz tik daudz jāpārmaksā Audi vai Lexus vērtība, lai spētu iegādāties lielisko BMW septīto sēriju kaut vai ar V8 dzinēju. BMW ražo automobiļus prakstiski jebkura gaumei un vajadzībām. - Kriss Vordlavs



    Prfctyon


    Tikai reģistrēti lietotāji drīkst pievienot komentārus


    Reģistrēties