BMW M3 CSL – sapņi tomēr piepildās!

  • Raksta opcijas
  • Lasīt komentārus (50)
  • Drukāt
  • 08-08-2002

    Mēs esam gaidījuši kopš 2001. gada septembra, kopš Frankfurtes autošava. Mēs to tur redzējām un iekārojām... Vēl vairāk jaudas, vairāk komtroles, iespaidīgāki veikumi, vairāk VISA – izņemot šādus tādus krāmus, ko mēs tveram kā liekus īstā sporta autiņā. Šis auto ir E46 M3 CSL, un beidzot Minhenē „jumts” teica: „OK, ražosim!"

    Abreviatūra CSL sastāv no vārdiem Coupe, Sports un Lightweight. Šo auto vēsture aizsniedzās līdz 1930’tajiem gadiem, kad 1938. gadā BMW 328 Mille Miglia Coupe ar alumīnija virsbūvi plūca laurus autosportā, ļaujot dzimt idejai. Neaizmirsīsim par 3.0 Coupe E9 CSL 70’tajos gados...

    Frankfurtē BMW priekšlaikus pārbaudīja šī segmenta ūdeņus, balstoties uz fanu un potenciālo pircēju atsaucību. Un tā bija satriecoša! Stendus gandrīz vai gāza apkārt... Un tā, BMW liek priekšā M3 CSL prototipu, kurš ir piemērots sērijveida ražošanai un drīz gaidāma tā likšana uz konveijera.
    CSL modelī ir iemiesota jauno futūristisko materiālu filozofija. Tas nozīmē, ka uzmanība tiek veltīta katrai detaļai atsevišķi, un atkarībā no tās pielietojuma un vajadzībām tiek izmantoti paši piemērotākie risinājumu materiālu komponentu izvēlē. Tas viss nāk no Formula-1 sacensībām...



    Motortelpā ir izdarīts pilnīgi viss, lai maksimāli samazinātu svaru un berzi. Slavenais M3 R6 dzinējs arī palikts zem „lupas”. Šajā modelī arī tiks izmantota BMW jaunā sekvenciālā SMG II transmisija ar Drivelogic, un arī tas viss nāk pa taisno no pirmās formulas sacīkstēm. Tas nodrošina maksimāli ātru un precīzu pārslēgšanos jebkuros režīmos. Viss vedina domāt, ka ar šo auto varēs ķert vēl fantastiskākus emociju pilnus mirkļus nekā ar „parasto” M3...

    Izcilās svara samazināšanas tehnoloģijas nebija pats galējais mērķis, kuru gribēja sasniegt BMW Motorsport GmbH nodaļa, radot M3 CSL modeli. Drīzāk strādāts tika pie tā, ka svara un masas inerce ap vertikālo asi ir izšķirošas auto sānu, vertikālajai kā arī garendinamikai – tas arī izskaidro to, kā izpaužās lieliskie veikumi reāli uz ceļa. Šī auto „power-to-weight” (masa pret jaudu) attiecība ir vienāda ar reālo ‘masa pret veikumiem uz ceļa’ attiecību, un tam daudzi autoražotāji nepietiekami pievērš uzmanību. Tādēļ arī šim auto ir lieliska akselerēšanās spēja. Un tas mūs noved pie „Rihtera 110 procentu formulai”. To lai sīkāk izskaidro pats BMW „M” divīzijas vadītājs Gerhards Rihters: „Mērķis bija par 10% uzlabot M3 „power-to-weight” attiecību, un tas ir sasniegts. Ko mēs esam ieguvuši? 110% lielisku sporta automobili!!! Mēs esam iekāpuši nākamajā līgā.”



    Protams, labākā vieta, kur to visu varētu pārbaudīt darbībā, būtu pasaulē stimulējošākā un izaicinošākā sacīkšu trase - Northern Circuit of Nürburgring (Nirburgrings). Ehh...

    Viens skatiens uz BMW M3 CSL, un uzreiz pamanām šīs svara samazināšanas tehnoloģiju realizāciju: priekšējā spoilera stūri, jumts, aimugurējais difuzors.. tas viss ir acīmredzami no CFRP (Carbon-Fibre Reinforced Plastic). Patiesībā jāsaka, ka viss priekšējais bamperis ir gatavots no krāsotas oglekļa šķiedras, tā pat kā durvis un spārni, kā arī instrumentu panelis.



    Bet ne vienmēr ir izmantota tikai oglekļa sķiedra. Daudzos mezglos izmantota stikla šķiedras termoplastika, kas ir vēlviens novatorisks risinājums no kosmosa tehnoloģijām. Arī priekšējie krēsli izmantoti no līdzīga materiāla – GFRP (Glass-Fibre Reinforced Plastic), un tie ir ne tikai vieglāki par standarta M3 beņķiem, bet arī spēj daudz labāk noturēt vadītāja un pasažiera augumu asos līkumos pie lieliem ātrumiem. M3 CSL aizmugurējais stikls ir no īpaši plāna stikla, un pat plātne zem grīdas apšuvuma ir no īpaša poraina materiāla, kurš ir aizpildīts ar optimizētu putuplastu.

    M3 CSL ir aprīkots ar speciāliem 19 collu diskiem ar sporta riepām. Arī tas norāda uz auto dabu. Savukārt mega 18 collu (!) bremžu sistēma nodrošina ar fantastisku spēju apstāties.



    Kā jau nopratāt, BMW Motorsport turpina iesāktās tradīcijas, un piedāvā mums pirmšķirīgu auto, kurš sķiet kā radīts motorsporta entuziastiem ar tieksmi uz dinamiku katrā detaļā un, kā saka pāri okeānam, šis ir „The ultimate experience on the road”. Sākot ar nākamgadu, BMW M3 CSL ienāks tirgū limitētās sērijās. Gaidīsim!

    Prfctyon


    Tikai reģistrēti lietotāji drīkst pievienot komentārus


    Reģistrēties