Tarifu dēļ BMW zaudēs vairāk nekā miljardu eiro
|
|
||
Tirdzniecības kari automobiļu ražotājiem izmaksās dārgi. BMW ražotājs jauno nodevu dēļ varētu zaudēt aptuveni miljardu eiro, paziņojis uzņēmuma vadītājs Olivers Cipse, un tā esot "konservatīva" prognoze, raksta "Reuters".
Ja domstarpības starp ASV, Eiropas Savienību (ES) un Ķīnu saasināsies, zaudējumi varētu būt vēl lielāki. Atbildes tarifi vēl nav pilnībā stājušies spēkā, taču tie jau ietekmē tirgu: patērētāji pērk mazāk un investori mazāk investē.
Cipse sacīja, ka BMW prognozē, ka tā peļņa šogad samazināsies par vienu miljardu eiro. Visjūtamāko triecienu Bavārijas autoražotājam radīs nesen ASV un ES noteiktā ievedmuita Ķīnā ražotiem elektriskajiem automobiļiem.

ASV prezidenta Donalda Trampa jaunie pasākumi pielej eļļu ugunij – piemēram, 2. aprīlī viņš gatavojas noteikt 25% tarifu automašīnām no Meksikas, kur ir arī viena no BMW rūpnīcām. Tomēr autoražotāja vadītājs neparedz, ka tarifi būs spēkā visu gadu.
BMW, tāpat kā vairākiem citiem Eiropas autobūves gigantiem, jau tagad samazinās peļņa. Pagājušajā gadā tā samazinājās par 37%, un prognozes 2025. gadam nav iepriecinošas.
BMW ir piegādājis mazāk nekā 2,5 miljonus automobiļu visā pasaulē. Ķīna joprojām ir lielākais BMW noieta tirgus, kurā pārdoti 29,2% no visiem šīs markas automobiļiem. Otrajā vietā ir ASV ar 16,3%, bet trešajā – Vācija ar 10,8% daļu.