BMW inženieri radījuši BMW M5 Touring

  • Raksta opcijas
  • Lasīt komentārus (2)
  • Drukāt
  • BMWPower.lv,
    19-08-2024

    Pēc ļoti retajiem 90. gadu E34 un ar V10 dzinēju aprīkotajiem E61 M5 Touring modeļiem beidzot BMW inženieri radījuši jaunu M5 Touring ar rūpnīcas kodu G99. Atšķirībā no tā priekšgājējiem šis modelis būs paredzēts arī ASV tirgum.

    Tāpat kā G90 M5 sedans, kas tika prezentēts šī gada jūnija beigās, arī šis Bavārijas radītais Touring modelis ir plug-in hibrīds ar aizmugurējo riteņu piesturēšanu. Jaunais M5 Touring ir aizņēmies elektrificēto V8 dzinēja konfigurāciju no XM modeļa.



    Prezentētajā M5 Touring ir viss, kas jums patika sedanā (vai nepatika), bet ar lielāku praktiskumu. Jā, tas ir ārkārtīgi smags automobilis. Eiropas specifikācijā tas sver 2475 kilogramus, kas ir par 40 kg vairāk nekā sedans. ASV specifikācijas M5 Touring pašmasa ir 2509 kilogrami. Jaunais M5 Touring ir tikpat garš un plats kā sedans, bet ir nedaudz augstāks jumta reliņu dēļ. Salīdzinot ar parasto 5. sērijas universāli G61, M5 Touring ir 75 milimetrus platāks priekšpusē un 48 milimetrus platāks aizmugurē.



    BMW piedāvā M5 sedanu ar izvēles oglekļa šķiedras jumtu, taču M5 Touring to nevar iegūt. Tas nav nekāds pārsteigums, jo arī mazākajam M3 Touring G81 šī funkcija nav pieejama. Tā vietā G99 standarta aprīkojumā ir panorāmas stikla jumts, kas ir aprīkots ar elektriski vadāmu žalūziju.



    M5 Touring aprīkots ar jauno S68 dzinēju, kas savienots ar elektromotoru. Dubultās turbīnas 4,4 litru V8 dzinējs attīsta 577 ZS jaudu un 750 Nm griezes momentu. Kopā ar elektromotoru šis super-universālis nodrošina kopējo sistēmas jaudu 535 kW (727 ZS) un kolosālu 1000 Nm griezes momentu.



    Paātrinājumu no vietas līdz 100 km/h tas sasniedz 3,6 sekundēs, kas ir par 0,1 sekundes lēnāk nekā sedans. Šī atšķirība pieaug līdz 0,2 sekundēm 0-200 km/h disciplīnā, kas aizņem 11,1 sekundes. Maksimālais ātrums šim "ģimenes auto" sasniedz elektroniski ierobežotos 250 km/h. Ar M Driver’s Package BMW palielina ātruma ierobežotāju līdz 305 km/h. Abi maksimālie ātrumi ir tādi paši kā sedanam.



    Bez iekšdedzes dzinēja izmantošanas šis masīvais universālis elektriskajā režīmā nespēs pārsniegt 140 km/h, tāpat kā sedanam. Pateicoties pilnībā uzlādētam litija jonu akumulatoram ar 18,6 kWh izmantojamo ietilpību Eiropas modeļiem (un 14,8 kWh ASV modeļiem), universālis WLTP ciklā nobrauc līdz 67 kilometriem bez nepieciešamības tērēt benzīnu ēdelīgajam V8 dzinējam. Tas ir par 2 km mazāk nekā sedanam. Paredzētais EPA cikla diapazons ir 40 kilometri ar pilnu uzlādi, un kad akumulators ir iztukšots, to pilnībā uzlādēt ar 11 kW jaudu maiņstrāvas uzlādes režīmā aizņem 2 stundas un 15 minūtes.



    Protams, praktiskie latvieši, kas izvēlēsies M5 Touring sedana vietā, interesējas galvenokārt par bagāžnieka ietilpību. Ar paceltiem aizmugurējiem sēdekļiem bagāžas nodalījuma tilpums ir 500 litri, kas ir par 34 litriem vairāk nekā sedanā. Nolaižot sēdekļu atzveltnes, tas palielinās līdz iespaidīgiem 1630 litriem. Ja nepieciešams pārvadāt vēl vairāk, maksimālā piekabes vilkšanas masa ir 2000 kg.

    Runājot par pielāgošanas iespējām, BMW piedāvā 10 virsbūves krāsu toņus, bet šis skaits pieaug līdz 150, ja ieskaitām Individual krāsu toņus. Interjerā ir spilgta apdare, piemēram, Isle of Man Green, Marina Bay Blue, Frozen Deep Grey un Storm Bay. Attiecībā uz riteņiem Style 951M 20 collu priekšējie un 21 collu aizmugurējie diski ir pieejami divtoņu apdarē vai izvēles melnā krāsā. Diski ir aprīkoti ar 285/40 ZR20 izmēra riepām priekšā un 295/35 ZR21 – aizmugurē.



    Style 951M diski ir pieejams arī Jet Black apdarē un to var aprīkot ar veiktspējas vai augstas veiktspējas riepām. Papildus M dubultspieķu Style 952M disks ir pieejams divtoņu apdarē un aprīkots ar augstas veiktspējas riepām.
    Salonā standarta aprīkojumā ir melnas Merino ādas sēdekļi, bet ir pieejami arī divkrāsu apšuvumi. Anthracite Pearl var kombinēt ar Silverstone, Kyalami vai Red. Sākot ar nākamo pavasari, klienti varēs pasūtīt Individual Metallic Merino ādas apdari melnā/tumši violetā un pelēkā/tumši lagūnas pērļu krāsas kombinācijā.



    Paneļa apdarei tiek izmantots Aluminium Rhombicle Dark Silver. Ja tas nav jūsu gaumei, M5 Touring var konfigurēt ar oglekļa šķiedru ar augstspīdīgiem sudraba pavedieniem. Alternatīvi ir pieejama arī Individual Dark Oak ar augstspīdīgu smalkkoka izskatu. Neatkarīgi no izvēles, visi ir kombinēti ar M akcentiem tumši sudraba krāsā.



    Jaunā M5 Touring “plakanās” apakšdaļas stūre jau izskatās pazīstama, tostarp tās sarkanā 12:00 pozīcija. Tā ir pieejama ar izvēles apsildi un komplektā nāk ātruma pārslēgšanas lāpstiņas ar spīdīgu melnu apdari. Lāpstiņām ir sarkani kontūri “+” un “-” simboliem. Standartā ir iDrive 8.5 sistēma un 18 skaļruņu Bowers & Wilkins skaņas sistēma.
    BMW ražos M5 Touring Dingolfingas rūpnīcā Vācijā, kur kopš jūlija tiek ražots M5 Sedans. Piegādes sāksies novembrī. Vācija un ASV tiek prognozēti kā svarīgākie tirgi.


    Lielbritānija, Kanāda un Šveice arī tiek gaidīti kā pircēju pievilcības objekti. 2025. gada BMW M5 G99 Touring cena domājams būs zem 150 000 EUR (neskaitot papildus opcijas) protams. Tiešais konkurents Audi RS6?


    Tikai reģistrēti lietotāji drīkst pievienot komentārus


    Reģistrēties