BMW pilnpiedziņas izmēģinājumi Latvijā
|
|
||
Aizvadītajā nedēļā „BMW” markas automobiļu oficiālais izplatītājs Latvijā „Inchcape BM Auto” trasē „333” rīkoja „xDrive” pilnpiedziņas modeļu izmēģinājuma braucienus. Šobrīd „BMW” markas piedāvājumā „xDrive” pilnpiedziņa ir pieejama praktiski visiem modeļiem –, sākot ar 1. sērijas kompakto hečbeku un beidzot ar 7. sērijas luksusa limuzīnu.
Izmēģinājuma braucieniem trasē bija pieejami šādi „xDrive” pilnpiedziņas modeļi – 1. sērijas hečbeks vissportiskākajā modifikācijā „M135i”, 3. sērija gan sedana, gan „Gran Turismo” versijā, jaunās 4. sērijas kupeja, 5. sērijas sedani dažādās modifikācijās, kā arī „BMW” apvidus automobiļi, sākot ar „X1” un beidzot ar „X6” visjaudīgākajā dīzeļmotora versijā „M50d”. Šajā bagātīgajā plejādē iztrūka vienīgi 7. sērijas luksusa sedans ar „xDrive” pilnpiedziņu.
Tomēr līdz tik pilnīgam pilnpiedziņas modifikāciju piedāvājumam „BMW” markai ceļš bija garš un samērā lēns. Pirmais pilnpiedziņas sērijveida „BMW” bija „325iX” (E30 – rūpnīcas indekss) vēl tālajā 1985. gadā. Pēc sešiem gadiem tam pievienojās analoģiska 5. sērijas (E34) modifikācija „525iX”, kam vilkmes sadalījums starp riteņu asīm bija proporcijā 38:62 par labu aizmugurējai.
Par pirmo visievērojamāko pilnpiedziņas „BMW” modeli kļuva apvidnieks „X5” vēl pagājušā gadsimta nogalē. Neskaitot apvidus auto (arī „X3”), pilnpiedziņa „BMW” piedāvājumā tobrīd vēl bija pieejama tikai atsevišķām 3. sērijas versijām. Tomēr, lai efektīvāk konkurētu ar „Audi” un „Mercedes-Benz”, kuri pilnpiedziņu piedāvāja daudz plašākam modeļu klāstam, arī „BMW” uzsāka ofensīvu šajā jomā, pilnpiedziņas modifikācijas nosaucot par „xDrive”.
Atšķirībā no agrīnajiem pilnpiedziņas „BMW”, kam vilkmes sadalījums starp riteņu asīm bija pastāvīgs, jaunā „xDrive” sistēma ir daudz modernāka un sarežģītāka. Atkarībā no situācijas uz ceļa, „xDrive” elektronika sekundes desmitdaļā spēj pārdalīt vilkmi starp riteņu asīm attiecībā no 1:99 līdz 99:1. Tādējādi vadības bloks dažādās proporciju variācijās novada vilkmi uz to riteņu asi, kurai ir vislabākā saķere ar ceļa segumu. Līdzīgs princips vadības algoritmā tiek ievēros, „BMW” pilnpiedziņas automobilim braucot līkumos.
Tā kā pasākumā atsevišķās disciplīnās braukšanas elektronisko stabilizācijas sistēmu varēja izslēgt pilnībā, vislielāko interesi apmeklētājiem raisīja 320 ZS jaudīgais „BMW M135xi” un 306 ZS jaudīgais „435xi”, filigrāni „griežot saulītes” pa „333” poligonu.
Tāpat pasākumā piedalījās tādi Latvijā pazīstami rallija braucēji kā Ivars Caune, Andris Neikšāns un Ivars Vasaraudzis. Viņiem speciāli iezīmēta trase no sākuma bija jāizbrauc ar aizmugurējo riteņu piedziņas „BMW” 5. sērijas sedanu, bet pēc tam – ar tādu pašu pilnpiedziņas 5. sērijas modifikāciju. Lai arī ar abiem šiem spēkratiem katrs no rallija pilotiem brauca pirmo reizi, ar „xDrive” versijas „BMW” viņiem izdevās uzrādīt par aptuveni 10% labāku apļa laiku nekā ar tā paša modeļa klasiskās piedziņas spēkratu.